Laporan Bournemouth lwn Brentford


Penjaring
: Solanke 90′; Mbeumo 87′, Wissa 90+4′

 

Brentford merampas kemenangan dramatik 2-1 ke atas Bournemouth di Stadium Vitality, dengan Yoane Wissa menjaringkan gol pada saat-saat kematian perlawanan untuk menamatkan rentetan tujuh perlawanan tanpa kalah Cherries di tempat sendiri dalam Liga Perdana.

Kontroversi Awal dan Drama VAR

Perlawanan bermula dengan intensiti tinggi apabila kedua-dua pasukan kelihatan bangkit daripada kemunduran baru-baru ini.

 

Bournemouth, di bawah Andoni Iraola, kelihatan mendahului menerusi Dominic Solanke, tetapi golnya dibatalkan berikutan pemeriksaan VAR untuk bola baling dalam pembinaan.

 

Kekecewaan untuk Cherries berterusan apabila pengadil Matthew Donohue, yang mengawasi perlawanan Liga Perdana pertamanya, melepaskan satu lagi gol Solanke untuk pelanggaran kecil.

Kisah Peluang Terlepas

Semasa permainan berlangsung, kedua-dua pihak mencipta tetapi mensia-siakan banyak peluang. Brentford menyasarkan untuk mengelakkan perlawanan tanpa jaringan ketiga berturut-turut, menekan ke hadapan dengan intensiti yang meningkat.

 

Lloyd Kelly dari Bournemouth datang paling hampir untuk pasukan tuan rumah, nyaris tersasar daripada sasaran dengan tandukan dari sepakan sudut.

Gol Lewat Berbanyak

Kebuntuan akhirnya dipecahkan pada minit ke-87 apabila Bryan Mbeumo meraikan penampilan kelabnya yang ke-199 dengan gol penting, seolah-olah meletakkan Brentford di landasan untuk meraih kemenangan.

 

Bagaimanapun, Bournemouth membalas dengan segera melalui Solanke, yang menemui jaringan dengan tandukan yang tepat, mencatatkan gol ke-21nya musim ini.

Wira Masa Hentian Wissa

Apabila kelihatan perlawanan akan berakhir dengan seri, Yoane Wissa muncul sebagai wira Brentford. Menjelang masa kecederaan, dia menerima hantaran daripada Mbeumo dan melepaskan rembatan kencang ke atas gawang, memastikan ketiga-tiga mata untuk pelawat.

 

Implikasi dan Refleksi

Keputusannya adalah pil pahit untuk Bournemouth , yang terlepas peluang untuk naik ke separuh teratas jadual.

 

Sebaliknya, Brentford kendalian Thomas Frank melanjutkan prestasi mengagumkan mereka untuk memastikan kemenangan dalam perlawanan terakhir mereka di tempat lawan musim ini untuk tahun keempat berturut-turut.

 

Ketika Bournemouth merenung apa yang mungkin berlaku, Brentford meraikan kemenangan dramatik yang menonjolkan sifat Liga Perdana yang tidak dapat diramalkan.

 

Untuk maklumat lanjut tentang keputusan permainan ini, anda juga boleh melawati:
Bournemouth lwn Brentford, 2023/24 | Liga Perdana 

Share.
Leave A Reply