Anugerah Matchday 36

 

Banyak yang telah berlaku pada hujung minggu lalu, dengan doket penuh perlawanan Liga Perdana untuk membuat kesimpulan dan mempelajari sesuatu .

 

Ini adalah hari perlawanan yang mempunyai perlawanan petang Isnin, yang menyaksikan Crystal Palace memisahkan Manchester United dan mungkin membuat keputusan lebih mudah bagi Red Devils untuk berpisah dengan Erik Ten Hag pada musim panas ini.

 

Dalam perlawanan lain, perlumbaan kejuaraan terus menarik, dengan kedua-dua Arsenal dan Manchester City menang, Liverpool menewaskan Spurs 4-2 , dan pertarungan penyingkiran hampir berakhir berkat kemenangan Forest menentang Sheffield .

 

Selepas mengikuti semua tindakan, terdapat soalan. Siapa yang mengagumkan kami? Apakah antara statistik terbaik? Matlamat manakah yang akan mengambil anugerah kami minggu ini?

 

Baca terus untuk mengetahui!

Pemain terbaik

Kita hanya perlu pergi bersama Erling Haaland untuk yang ini.

 

4 gol dalam satu perlawanan Liga Perdana bukanlah sesuatu yang anda lihat setiap hari. Pasti, 2 daripadanya adalah penalti, tetapi pemain Norway itu masih perlu bertenang dan menukarnya.

 

 

Dia kini pemain ke-32 dalam sejarah EPL yang menjaringkan 4 gol dalam satu perlawanan, dan mungkin akan berusaha keras untuk menjaringkan 5 apabila peluang seterusnya tiba.

XI terbaik

GK – Robin Olsen (Aston Villa) – 7 menyelamatkan

 

CB – Thiago Silva (Chelsea) – jaringan bersih dan satu bantuan

 

CB – Josko Gvardiol (Manchester City) – larian hebat ke hadapan, memenangi penalti

 

CB – Murillo (Nottingham Forest) – usaha pertahanan yang cemerlang

 

CM – Declan Rice (Arsenal) – 1 gol, 1 assist

 

CM – Harvey Elliott (Liverpool) – 5 peluang dicipta, 4 pukulan ke sasaran, 1 gol, 1 bantuan

 

CM – Rodri (Manchester City) – 7 pemulihan, 1 memintas, 2 bantuan

 

RW – Mohamed Salah (Liverpool) – 1 gol, 1 assist

 

ST – Erling Haaland (Manchester City) – 4 gol

 

ST – Nicolas Jackson (Chelsea) – 2 gol, 1 bantuan

 

LW – Callum Hudson-Odoi (Nottingham Forest) – 2 gol

Matlamat Terbaik

Walaupun kami menyukai gol ke-4 Haaland dan kami fikir dia tidak menjaringkan sebarang gol yang lebih baik sejak menyertai CIty, gol kegemaran kami minggu ini adalah gol yang dijaringkan oleh Harvey Elliott ketika menentang Tottenham.

 

Pukulan lencong dari luar kotak yang tepat ke sudut atas? Kami suka matlamat seperti itu di EPLNews!

 

SETIAP Sudut Matlamat Hebat Harvey Elliott! | Liverpool 4-2 Tottenham

Permainan Terbaik

Liverpool vs Tottenham adalah perlawanan yang hebat, dengan 6 gol, beberapa persembahan individu yang hebat (walaupun untuk pasukan yang kalah), dan tempo yang, seperti selalunya dengan perlawanan Liga Perdana, membuatkan kami mahu lebih.

 

Sekiranya anda tidak berpeluang menontonnya, bantu diri anda sendiri dan lihat sorotan lanjutan di bawah.

 

Enam gol dalam perlawanan terakhir di tempat sendiri | Liverpool 4-2 Tottenham | Sorotan Lanjutan

Statistik Terbaik

Kami mempunyai banyak perkara untuk dibincangkan di sini, jadi ikat diri anda.

 

Sheffield United secara rasmi menjadi pasukan paling dermawan dalam sejarah Liga Perdana, melepaskan 100 gol sementara mereka masih mempunyai 2 perlawanan untuk dimainkan. ‘Abad’ mereka menyamai jumlah yang Swindon Town biarkan semasa kempen 1993-94, tetapi itu adalah musim dengan 42 hari perlawanan.

 

Jürgen Klopp akan menamatkan tempohnya di EPL dengan perlawanan liga paling banyak tanpa pernah tewas kepada pasukan yang sama dua kali dalam musim yang sama.

 

Tottenham telah tewas 4 perlawanan Liga Perdana berturut-turut buat kali pertama sejak November 2004. Boleh dikatakan bahawa pencarian tempat Liga Juara-Juara mereka tidak berjalan mengikut perancangan.

 

Hanya 2 pemain telah menjaringkan gol menentang Liverpool dalam 5 perlawanan liga berturut-turut: Jamie Vardy dan Son Heung-min.

 

 

Haaland menjaringkan 4 gol menentang Wolves, tetapi dia sudah mencipta sedikit sejarah dengan gol ke-3nya pada hari Sabtu. Ia adalah hatrik ke-6 beliau dalam Liga Perdana.

 

https://twitter.com/Squawka/status/1786807864381632942

 

10 gol dan 10 assist Anthony Gordon dalam Liga Perdana musim ini menjadikannya hanya pemain ke-3 Newcastle yang mencapai dua digit untuk kedua-dua statistik dalam satu kempen.

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Jika kita menganggap boleh dimaafkan bahawa pengadil David Coote hanya melayangkan kad kuning, kita mesti mengatakan bahawa tidak ada sebab untuk VAR tidak menghantarnya ke pemantau padang untuk semakan.

 

Terjahan Ryan Christie ke atas Bukayo Saka sememangnya bernilai kad merah. Ia bukan sahaja berbahaya, ia berbahaya, jika dilihat dari kaki Saka yang luka.

 

https://twitter.com/footballontnt/status/1786728933175529627

Penggantian Terbaik

Walaupun ia tidak begitu penting dalam skema besar perkara, kameo Richarlison untuk Spurs di Anfield mendapat anugerah Sub terbaik kami minggu ini.

 

Selepas masuk pada tanda sejam, pemain Brazil itu berjaya menjaringkan gol dan membantu, memberikan sedikit harapan kepada Tottenham memasuki 10 minit terakhir.

 

Ia tidak mencukupi, tetapi ia adalah persembahan individu yang baik.

Detik Paling Lawak

Perang mulut antara pakar Sky Sports Roy Keane dan Erling Haaland dari City berterusan minggu ini.

 

Pemain Norway itu ditanya tentang perbandingan Keane dengan pemain Liga Dua, dan Haaland nampaknya cuba menepisnya, berkata “Saya tidak begitu peduli dengan lelaki itu”.

 

Anda akan fikir ia akan berakhir, bukan? Nah, tidak. Lelaki Ireland itu memutuskan untuk menyemarakkan api dengan menggelar Haaland sebagai “anak manja” kerana kemarahannya yang ditipu menentang Wolves.

 

https://twitter.com/SkySportsPL/status/1787139997616763325

 

Nampaknya bekas kapten Manchester United itu masih belum bersedia untuk melepaskan segalanya.

Share.
Leave A Reply