Apa yang Kami Belajar daripada Aksi Liga Perdana Hujung Minggu Ini

 

Walaupun terdapat satu lagi perlawanan pada hari perlawanan ini akan dimainkan malam ini ( Crystal Palace vs Manchester United ), hari ini kita akan melihat beberapa perkara yang berlaku pada hujung minggu dalam Liga Perdana.

 

Terdapat banyak perkara yang menarik daripada 9 permainan yang dimainkan selama 3 hari. Hujung minggu dimulakan dengan keputusan seri antara Everton dan Luton pada petang Jumaat.

 

Perlumbaan kejuaraan menjadi tumpuan pada hari Sabtu, dengan Arsenal menewaskan Bournemouth 3-0 dan Manchester City menang 5-1 menentang Wolves .

 

3 lagi perlawanan berlangsung pada hari Ahad, dengan Liverpool menewaskan Spurs 4-2 sebagai perlawanan berprofil tertinggi.

 

Untuk semua keputusan dan laporan perlawanan lain, anda boleh mendapatkan banyak maklumat di sini .

 

Mari kita teruskan untuk lebih banyak kesimpulan dan analisis daripada perlawanan pada hari perlawanan ke-36.

Tajuk Perlumbaan Mendahului

Kami terus kagum dengan sikap tidak henti-henti Arsenal dan City. Kedua-dua pasukan akan melakukannya dengan semua yang mereka ada, dan ini sentiasa menghasilkan tontonan yang menarik.

 

Perkara utama yang kami pelajari mengenainya pada hujung minggu ini ialah kedua-dua pasukan nampaknya tidak bersedia untuk memperlahankan apa-apa cara, tetapi mereka melakukan sesuatu secara berbeza.

 

The Gunners mempunyai 3 penjaring dalam kemenangan 3-0 mereka ke atas Bournemouth, manakala Manchester City bergantung kepada Haaland meletakkan 4 gol (2 dari sepakan penalti) mengatasi Wolverhampton.

 

 

Arsenal akan berharap mesin bola sepak Guardiola tidak berfungsi cukup lama untuk kehilangan beberapa mata, tetapi City tahu mereka memerlukan semua tangan untuk meraih gelaran EPL ke-4 berturut-turut.

 

Kami tidak boleh menunggu hujung minggu depan!

4 Teratas Mengejar Adalah Semua Keseronokan dan Tumpahan

Walaupun penangguhan VAR pada minit ke-68, Villa masih berkomplot untuk tewas kepada Brighton selepas jaringan Joao Pedro 3 minit sebelum tamat.

 

Tottenham, dengan peluang besar untuk menghampiri tempat berkilat Liga Juara-Juara itu, akhirnya tewas di Anfield dalam permainan berkualiti tinggi.

 

 

Seperti yang telah kita lihat dalam banyak musim sebelum ini, terutamanya semasa larian, perlumbaan untuk tempat ke-4 dalam Prem sentiasa tidak dapat diramalkan. Tetapi kami masih fikir Unai Emery akan membimbing Villa ke UCL musim depan. Ia mungkin akan menjadi lebih menggigit kuku daripada yang dia harapkan.

Tiada Taruhan Bermaksud Permainan Menjemukan

Kita hanya perlu melihat keputusan seri tanpa jaringan antara Brentford dan Fulham untuk memahami bahawa tidak semua perlawanan Liga Perdana adalah tontonan tepi tempat duduk.

 

Walaupun kita telah melihat lebih teruk 0-0’s selama bertahun-tahun, derby London ini juga merupakan salah satu daripada yang anda boleh tahu bahawa pemain sedang mempertimbangkan pilihan percutian musim panas mereka.

 

Syukur ia tidak kerap berlaku.

Newcastle Masih Berjaya

Satu pasukan yang tidak mempunyai masalah untuk memberi tumpuan kepada tugas yang sedang dijalankan ialah Newcastle United. Mereka menang 4-1 di tempat lawan kepada Burnley, memburukkan lagi kebimbangan Vincent Kompany untuk tersingkir.

 

Apa yang lebih penting bagi pasukan Eddie Howe ialah mereka terus berusaha keras untuk mendapatkan tempat Liga Europa (atau Liga Persidangan). Mereka kini di tempat ke-6, dengan Chelsea 2 mata di belakang mereka, dan Spurs 4 mata di depan. Manchester United mempunyai mata yang sama dengan Chelsea dan boleh memintas Newcastle dengan kemenangan di Selhurst Park malam ini.

 

 

Hujung minggu depan akan menjadi penting untuk perlumbaan UEL/UECL, serta pertempuran penyingkiran, ketika Chelsea bertandang ke Nottingham, Newcastle menjadi tuan rumah Brighton tanpa bimbang, dan Spurs bermain di tempat sendiri menentang Burnley. Manchester United akan menghadapi tugas yang jauh lebih sukar kerana mereka menjadi tuan rumah kepada Arsenal.

 

Ia pasti akan turun ke wayar.

Penyingkiran Dogfight Hampir Selesai

Dari segi emosi, kami percaya bahawa perjuangan yang baik untuk mengelak kejatuhan hampir sama menghiburkan dengan perlumbaan gelaran yang mantap. Setakat musim ini kami bernasib baik untuk menyaksikan kedua-duanya.

 

Tetapi ia mula kelihatan seperti pergaduhan bawah tanah hampir selesai. Sheffield sudah pun diturunkan secara matematik, manakala Burnley dan Luton Town masih berharap untuk menyelamatkan diri.

 

The Clarets menduduki tempat ke-19, 5 mata di bawah tanah yang dijanjikan di tempat ke-17, manakala Luton di tempat ke-18, 3 mata di bawah garisan. Pasukan di tempat ke-17? Nottingham Forest, disokong dengan menewaskan Sheffield 3-1 pada hari Sabtu.

 

 

Ia bukan hanya mata yang membayangkan Forest bermain bola sepak Liga Perdana musim depan. Mereka juga mempunyai kelebihan ketara dalam perbezaan gol. Manakala Tricky Trees berada pada -18, Luton dan Burnley masing-masing berada pada -29 dan -35.

 

Perkara menjadi lebih jelas di bahagian bawah jadual, dan nampaknya semua 3 pasukan yang muncul pada musim panas lalu akan terus kembali ke Kejohanan.

Share.
Leave A Reply