Laporan Manchester United lwn Burnley

Penjaring : Antony 79′; Amdouni 87′ (P)

Peluang Burnley untuk bertahan dalam Liga Perdana mendapat rangsangan ketara selepas penalti lewat memastikan mata penting di Old Trafford, seri 1-1 menentang Manchester United .

Hasilnya mengetepikan Clarets lebih hampir untuk melakukan pelarian hebat, memberikan daya angkat yang sangat diperlukan ketika mereka berjuang untuk mengelak penyingkiran.

Penguasaan Awal Manchester United

Dengan cita-cita enam teratas, United mendominasi peringkat awal perlawanan. Peluang Alejandro Garnacho yang terlepas di tiang jauh dan percubaan dekat Antony membayangkan kejayaan untuk pasukan tuan rumah.

Bruno Fernandes juga menghampiri membuka tirai jaringan, menerjah tiang ketika United menimbun tekanan.

Respon Burnley dan Kepahlawanan Onana

Walaupun mendapat tekanan, Burnley bertindak balas dengan baik. Rembatan Wilson Odobert memaksa penyelamat akrobatik daripada André Onana, dan tandukan Lyle Foster memerlukan perhentian yang lebih mengagumkan daripada penjaga gol United.

Penyelamatan penting Onana mengekalkan United dalam permainan apabila Burnley gagal memanfaatkan tekanan mereka menjelang penghujung separuh masa pertama.

Soal Peluang Terlepas

Burnley mempunyai banyak peluang untuk mendahului, tetapi kepahlawanan penjaga gol Onana menafikan mereka berkali-kali. Semasa perlawanan berlangsung, United kelihatan lebih berkemungkinan untuk mencari gol penting permainan, dengan Antony dan Garnacho menguji ketahanan Burnley.

Pembuka seperti Hadiah United

Berbaki lebih 10 minit sahaja, Manchester United akhirnya berjaya menembusi. Kesilapan tidak berhati-hati daripada Sander Berge membolehkan Antony memintas hantaran buta dan dengan tenang memasukkan bola ke sudut bawah, seolah-olah menutup kemenangan untuk United.

Penalti Lewat Amdouni Meratakan Markah

Burnley bagaimanapun enggan mengaku kalah. Kegilaan seketika dari Onana, yang menerpa Zeki Amdouni, memberikan talian hayat kepada Clarets. Amdouni melangkah untuk menukar penalti yang terhasil, memberikan Burnley mata berharga.

Kesan kepada Kedudukan Liga

Undian itu memberikan rangsangan yang amat diperlukan kepada harapan kelangsungan hidup Burnley, terutamanya dengan pasukan lain yang terancam penyingkiran akan berdepan dalam perlawanan akan datang.

Bagi Manchester United, mata yang tercicir merosakkan cita-cita enam teratas mereka, yang berpotensi menjejaskan usaha mereka untuk persaingan Eropah.

Secara keseluruhan, keputusan ini menggariskan ketidakpastian Liga Perdana, dengan ketabahan Burnley memberikan mereka mata penting dalam perjuangan mereka untuk kekal di liga teratas.

Untuk maklumat lanjut tentang keputusan permainan ini, anda juga boleh melawati:
Man Utd lwn Burnley, 2023/24 | Liga Perdana 

 

Share.
Leave A Reply