Anugerah Liga Perdana Matchweek 34

Hujung minggu ini kami hanya mempunyai 7 perlawanan dalam Liga Perdana kerana penglibatan Chelsea, Manchester City dan Manchester United di separuh akhir Piala FA. Anda boleh mendapatkan laporan untuk semua permainan Inggeris di sini .

Walaupun hanya 3 perlawanan singkat, minggu perlawanan ini masih memberikan banyak hiburan, terutamanya kerana 6 pasukan terbawah semuanya berdepan antara satu sama lain, manakala Arsenal (away to Wolves) dan Liverpool (away vs Fulham) memanfaatkan ketiadaan EPL City untuk mendaki di atas penyandang juara. juara dalam jadual.

Walaupun kemenangan besar 2-0 Everton ke atas Forest adalah pukulan yang tepat untuk harapan mereka untuk terus bertahan, 4 pasukan lain dalam jurang penyingkiran memutuskan bahawa gol adalah intipati bola sepak, jadi mereka menjaringkan gol dan bolos banyak: Sheffield kalah 1 -4 di tempat sendiri menentang Burnley , manakala Brentford menang 5-1 di Kenilworth Road

Jadi siapa dan apakah yang memenangi anugerah kami untuk hujung minggu ini?

Pemain terbaik

Eberechi Eze sekali lagi menunjukkan prestasinya dengan menjaringkan satu gol dan membantu satu gol dalam perlawanan tuan rumah menentang West Ham.

Sudah tentu, anugerah ini mungkin diberikan kepada rakan sepasukannya Jean-Philippe Mateta kerana menjaringkan dua gol, tetapi kami tidak boleh lebih kagum dengan betapa mudahnya Eze, yang sebenarnya.

XI terbaik

GK – Arijanet Muric (Burnley)

RB – Trent Alexander-Arnold (Liverpool)

CB – Ezri Konsa (Aston Villa)

CB – Jarrad Branthwaite (Everton)

LB – Sergio Reguilon (Brentford)

CM – Declan Rice (Arsenal)

CM – Eberechi Eze (Istana Kristal)

RW – Michael Olise (Istana Kristal)

LW – Cody Gakpo (Liverpool)

ST – Ollie Watkins (Vila Aston)

ST – Yoanne Wissa (Brentford)

Matlamat Terbaik

Pemain Liverpool Trent Alexander-Arnold kini mempunyai 6 gol Liga Perdana yang dijaringkan untuk kelabnya secara langsung daripada sepakan percuma. Hanya Jamie Redknapp dan Steven Gerrard yang mempunyai lebih banyak lagi untuk The Reds.

Setiap Sudut Tendangan Percuma Trent Alexander Arnold di Fulham

Permainan Terbaik

Kita PERLU membengkokkan peraturan di sini sedikit. Walaupun kita tahu bahawa tajuk itu menyebut ‘Anugerah Minggu Perlawanan Liga Perdana’, ia adalah separuh akhir Piala FA antara Coventry dan Manchester United yang mendapat keputusan kali ini.

Ia mempunyai segala-galanya: kebangkitan yang besar daripada ketinggalan 3 gol, drama VAR (sedikit lagi tentang itu), penalti dan banyak aksi di tepi tempat duduk.

Berikut ialah sorotan: Coventry City lwn Manchester United | Detik Penting | Separuh Akhir | Piala FA Emirates 2023-24 

Statistik Terbaik

Sejak awal Februari 2024, dalam kalangan pemain EPL, hanya Kevin De Bruyne telah mencatatkan lebih banyak bantuan dalam semua pertandingan (9) daripada 7 gol Harvey Elliott. Bukan syarikat yang buruk untuk menyertai bintang muda Liverpool itu.

Michael Reid ( https://twitter.com/michael_reid11 ) menegaskan bahawa Liverpool pimpinan Klopp, sepanjang 51 perlawanan terakhir (dalam semua pertandingan) telah menamakan gabungan baharu pemain kesebelasan utama yang tidak pernah turun ke padang bersama sebelum ini. Kami tertanya-tanya berapa lama masa yang diambilnya untuk memikirkan perkara itu.

Eberechi Eze telah menyelesaikan 5 menggelecek dalam permainan Palace pada hari Ahad, lebih daripada keseluruhan pasukan West Ham yang disatukan.

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Ok, ia bukan yang ‘terbaik’ dan bukan yang ‘terburuk’. Secara teknikal ia adalah panggilan yang betul, tetapi memandangkan kami tidak pernah menjadi peminat tegar mencubit milimeter apabila ia berkaitan dengan ofsaid, kami akan menyebutnya.

Sungguh menyayat hati peminat dan pemain Coventry City melihat gol lewat lewat mereka (120+1′) oleh Victor Torp dibatalkan kerana ofsaid kecil.

Kami tidak mengatakan ia sepatutnya berdiri, tetapi VAR nampaknya memihak kepada drama.

Penggantian Terbaik

Johann Berg Gudmundsson menjaringkan kira-kira satu minit selepas digantikan untuk Burnley memenangi tepukan kami minggu ini.

Detik Paling Lawak

Walaupun kami faham bahawa mereka berasa terkilan kerana tidak mempunyai satu, bukan dua, tetapi TIGA rayuan penalti ditolak ke atas Everton, reaksi Nottingham Forest (sejurus selepas wisel penamat) membuatkan kami berfikir bahawa mereka tidak peduli siapa yang berkata apa.

https://twitter.com/NFFC/status/1782056187652960764

Ia juga membuatkan Jamie Carragher dan Gary Neville bersetuju tentang betapa buruknya idea itu. Itu tidak kerap berlaku.

 

Share.
Leave A Reply