6 Perkara Yang Kami Belajar Daripada Aksi EPL dan Piala FA Hujung Minggu Ini

Oleh itu, separuh akhir Piala FA telah selesai dan dibasuh, perebutan kejuaraan Liga Perdana bergelora, dan 6 pasukan terbawah berdepan antara satu sama lain.

Apakah kesimpulan yang boleh kita buat daripada apa yang telah kita saksikan pada hujung minggu ini?

Arsenal dan Liverpool Tidak Pergi Dengan Senyap

Manchester City mempunyai tugasan piala di tangan mereka pada hari Sabtu, jadi The Gunners dan The Reds berpeluang untuk memintas mereka dalam kedudukan Liga Perdana.

Dengan kedua-dua pencabar kejuaraan itu akan beraksi di tempat lawan pada hari Ahad, kami mengandaikan lebih daripada segelintir penyokong City mengharapkan pesaing mereka kehilangan beberapa mata.

Pertama Liverpool pergi ke Craven Cottage dan menang 3-1. Kemudian Arsenal menghantar Wolves di Molineux 2-0. Tidak bernasib baik, Cityzens, anda masih banyak yang perlu dilakukan.

Kesemua 3 pemburu kejuaraan beraksi pada pertengahan minggu, tetapi City akan menjadi yang terakhir daripada mereka untuk bermain perlawanan mereka, di tempat lawan Brighton. Tiada tekanan!

Piala FA Jarang Gagal Menyampaikan Drama

Peminat Coventry boleh dimaafkan kerana tidak berharap banyak lagi sebaik sahaja Manchester United mendahului 3-0 dalam perlawanan separuh akhir mereka pada hari Ahad .

Sejurus selepas wisel penamat, kedua-dua peminat dan pemain pasukan Kejuaraan mungkin sedikit menendang diri sendiri kerana gagal mara ke perlawanan akhir.

Kemunculan semula yang monumental, menjadikan kedudukan 3-3 pada masa kecederaan, satu gol selepas offsaid kecil diketepikan oleh VAR pada penghujung masa tambahan, dan penentuan sepakan penalti yang berdenyut-denyut adalah kejayaan separuh akhir Piala FA sejak sekian lama.

Manchester United akhirnya menempah tiket mereka untuk perlawanan akhir bulan depan, di mana mereka akan menentang pesaing tempatan mereka.

Manchester City Kalahkan Chelsea

Pemenang Piala FA perlu berterima kasih kepada Bernardo Silva kerana dia cepat mengumpul kebijaksanaan untuk menjaringkan gol tunggal mereka pada hari Sabtu, selepas tersasar penalti dalam penentuan sepakan menentang Real Madrid.

Terdapat banyak peluang untuk Chelsea melakukan kekecewaan, tetapi pragmatisme City membawa mereka melaluinya .

Penyingkiran Takut Meredakan untuk Everton

The Toffees berjaya menang 2-0 di tempat sendiri menentang Nottingham Forest, meletakkan diri mereka 5 mata di atas Luton di tempat ke-18, dengan satu perlawanan dalam tangan.

Separuh biru Liverpool mungkin berpeluang apabila potongan 10 mata awal datang pada November 2023. Sebaliknya mereka menguatkan diri, meneruskan kemenangan, kemudian dengan yang kurang memberangsangkan.

Kemudian pada hari Ahad, apabila ia paling penting, mereka datang dengan barang-barang untuk menjauhkan diri dari kejatuhan.

Keputusan ini tidak bermakna bahawa mereka benar-benar selamat, ingatlah. Tetapi ia pergi jauh untuk memastikan mereka masih akan bermain dalam EPL pada Ogos nanti.

Luton dan Sheffield Dalam Masalah Serius

Ok, sudah agak jelas untuk sementara waktu bahawa Blades akan turun musim ini. Tetapi cara mereka menyerah kalah pada hari Sabtu (1-4 di rumah kepada rakan seperjuangan Burnley) adalah menyedihkan.

Sementara itu, Luton, mengetahui mereka mempunyai lebih banyak pukulan menjelang hujung minggu ini, turut menewaskan Brentford 1-5 di tempat sendiri.

Semua ini bermakna tiada pasukan dalam 3 terbawah disahkan akan turun, tetapi kami mungkin tidak perlu menunggu lebih lama lagi.

Eze dan Olise Cukup Baik, Bukan?

Kami akan jujur: kami tidak menemuinya pada hujung minggu ini, kami mengetahuinya untuk seketika.

Tetapi mereka pasti melakukan yang terbaik untuk mengingatkan semua orang tentang kualiti mereka ketika Palace menewaskan West Ham 5-2 pada hari Ahad.

Apa yang kami pelajari ialah jika anda tidak mempunyai mereka dalam pasukan Liga Perdana Fantasi anda, anda sepatutnya. Eberechi Eze membawa 11 mata kepada pengurus FPL yang memilihnya, manakala Michael Olise pergi satu lebih baik untuk meraih 12 mata.

Bukan hari yang buruk di pejabat, bukan?

 

Share.
Leave A Reply