Pilihan Teratas FPL untuk Gameweek 34

Gameweek 34 bermakna musim Liga Perdana berakhir dengan cepat. Ini juga bermakna musim FPL akan berakhir dengan cepat kerana hanya tinggal enam minggu lagi.

Tidak banyak yang boleh berlaku pada skala global pada masa ini, jadi ramai pengurus akan menumpukan pada penamat yang kukuh dalam pelbagai liga mini mereka.

Ketidakhadiran pemain Arsenal dalam gameweek 33 melanda ramai pengurus. Semasa pengurus bersedia untuk menamatkan musim dan mengira kerugian mereka, berikut ialah analisis kami pada minggu akan datang serta dua pilihan utama kami untuk minggu ini.

Analisis Minggu Permainan

Gameweek 34 adalah dua kali ganda kerana banyak pasukan yang terlibat dalam aksi Piala FA beberapa minggu lalu. Mereka kini berpeluang untuk merapatkan jurang dengan pesaing langsung mereka di carta liga ketika mereka terus mengejar objektif mereka untuk musim ini.

Sementara itu, pengurus FPL bersyukur kerana berpeluang mengumpul mata sebanyak yang mereka boleh dengan kurang daripada 10 perlawanan berbaki pada musim bola sepak liga utama Inggeris 2023/24.

Arsenal (vs Wolves & Chelsea), Wolverhampton Wanderers (vs Arsenal & Bournemouth), Crystal Palace (vs West Ham United & Newcastle United), Everton (vs Nottingham Forest & Liverpool), Bournemouth (vs Aston Villa & Wolves) dan Liverpool (vs Fulham & Everton) adalah pasukan yang akan bermain dua perlawanan minggu ini. Pakar FPL kami sememangnya mencadangkan pengurus menjadikan pemain daripada enam pasukan ini sebagai teras pasukan fantasi mereka.

Berikut ialah perlawanan penuh untuk FPL gameweek 34.

Chelsea mempunyai Arsenal untuk ditandingi dan tidak hairanlah ramai pengurus memilih untuk kekal bersama Cole Palmer (£6.2m) atau membawanya masuk. Mereka adalah tepat untuk berbuat demikian kerana pemain berusia 21 tahun itu mendapat senarai penjaring. dalam perlawanan terbalik yang berakhir 2 – 2.

Walau bagaimanapun, dengan Arsenal bermain dua perlawanan minggu ini, keputusan yang lebih bijak mungkin adalah dengan sama ada Declan Rice (£5.5m) , Martin Ødegard (£8.6m) , Kai Havertz (£7.4m) atau Bukayo Saka (£9.0m) untuk pemilihan bahagian tengah.

Pengurus mungkin mahu mengelak daripada Gabriel Magalhães (£5.4m) dan William Saliba (£5.9m) untuk pertahanan, tetapi Arsenal juga berdepan Wolves, di mana mereka berkemungkinan mendapat rekod bersih dan mata yang bagus.

Newcastle berdepan Crystal Palace. Anthony Gordon (£6.0m) dan Alexander Isak (£7.9m) kekal sebagai pilihan berdaya maju untuk pengurus yang mencari kutipan mata yang bagus.

Pemain FPL Terbaik untuk Minggu 34

Dominic Solanke (£7.1m) – Bournemouth

Dominic Solanke dan AFC Bournemouth akan menentang Aston Villa dan Wolverhampton Wanderers dalam perlawanan berganda minggu ke-34. Kedua-dua perlawanan adalah pilihan mudah untuk Solanke, yang merupakan penjaring gol keempat terbanyak dalam liga musim ini dengan 17 gol. Hanya Cole Palmer, Erling Haaland dan Ollie Watkins mendahuluinya.

Bournemouth berada di kedudukan pertengahan liga berdasarkan gol yang dijaringkan sahaja, manakala Villa berada di kedudukan yang sama berdasarkan statistik pertahanan sahaja. Villa mungkin ikan yang sukar untuk digoreng tetapi Solanke mempunyai lebih banyak peluang untuk mendapatkan sumbangan gol menentang Wolves, berkat kedudukan mereka dalam jadual metrik xGC (jangkaan bolos).

Penyerang Cherries itu telah memulakan setiap perlawanan dalam liga musim ini dan telah bermain paling banyak minit (2848) antara semua penyerang. Bournemouth jarang memenangi penalti tetapi apabila mereka melakukannya, Solanke adalah orang mereka untuk mengambilnya.

Dengan harga £7.1m, dia juga seorang yang mencuri di kalangan penyerang yang terbang tinggi.

Diogo Jota (£7.9m) – Liverpool

Liverpool berdepan Fulham dan Everton pada minggu ke-34 dan dengan Diogo Jota kembali cergas, dia pasti akan mengambil bahagian dalam beberapa cara.

Penyerang Portugal itu merupakan antara senjata paling mematikan Klopp musim ini. Walaupun menghabiskan banyak masa di tepi padang, dia adalah penjaring gol ketiga tertinggi pasukan dalam semua pertandingan, termasuk Liga Perdana, di mana dia menjaringkan sembilan gol daripada 20 penampilan (13 perlawanan). Angka-angka ini menjadikannya penyerang paling kuat di Liverpool musim ini, malah lebih daripada legenda FPL Mohamed Salah, yang juga salah satu pilihan kami untuk minggu ini.

Sebelum kecederaan serius pertamanya, Jota mencatat purata 7.5 mata setiap perlawanan dan semasa dua kepulangannya, dia purata lima mata setiap perlawanan. Untuk minggu permainan dua kali, pemain antarabangsa Portugal itu berjaya mencuri pada £7.9m apabila pemain tengah lain yang terbang tinggi (kecuali Cole Palmer) berharga £8m dan ke atas.

Jika anda masih mempunyai cip anda, kami menasihatkan anda untuk menggunakannya untuk membawanya masuk untuk minggu permainan berganda ini.

 

Share.
Leave A Reply