Menganalisis Persembahan UCL Arsenal dan City

Malam tadi menyaksikan berakhirnya peringkat suku akhir Liga Juara-Juara UEFA. Malangnya untuk bola sepak Inggeris, Arsenal dan Manchester City, kedua-duanya pencabar kejuaraan EPL musim ini, tunduk keluar dari pertandingan.

Ketika City menolak keras Real Madrid , dan sehingga ke sepakan penalti, Arsenal tewas 0-1 dalam masa biasa di Munich untuk menandakan satu lagi penyingkiran UEFA di tangan gergasi Jerman, Bayern.

Jadi apa yang mengagumkan kami dan apa yang membuatkan kami tidak ambil peduli tentang perjuangan kelab-kelab Inggeris dalam musim Liga Juara-Juara ini? Dan apakah maksud semuanya untuk gambaran besar?

Penalti Bernardo Silva

Ya, kita bermula di sini.

Adakah dia akan menjadi salah satu daripada 5 nama dalam helaian jika Haaland dan De Bruyne masih berada di atas padang? Hanya Pep yang akan tahu jawapan sebenar, tetapi kami mengesyaki bahawa dia tidak akan mengambil pen.

Adakah dia akan mengambil satu lagi dalam situasi yang sama? Masa akan menentukan, tetapi jika Bukayo Saka boleh mengambil penalti tekanan tinggi sekali lagi selepas terlepas satu penalti untuk England pada Euro 3 tahun lalu, kami pasti Silva akan melakukannya juga.

Adakah Pentas Terlalu Besar untuk Arsenal?

The Gunners bermain dengan baik minggu lalu untuk seri 2-2 di tempat sendiri dalam perlawanan pertama perlawanan ini, tetapi mereka pudar selepas permulaan yang memberangsangkan di Allianz Arena malam tadi.

Bayern menjadi pasukan dominan pada separuh masa kedua, merembat tiang gawang dua kali sebelum gol kemenangan Kimmich.

Arsenal kelihatan agak malu. Adakah kekurangan pengalaman pada peringkat ini? Keletihan? Kemerosotan semangat selepas tewas di tempat sendiri kepada Aston Villa? Mungkin sedikit daripada semua 3.

Bayern ‘memiliki’ Arsenal

https://twitter.com/OptaJoe/status/1780702827003904198

Pasukan Bavaria itu telah menyingkirkan Arsenal buat kali kelima dalam peringkat kalah mati UCL. Adakah ia sesuatu tentang meriam yang hanya mengganggu Bayern?

City Terpendek Satu Gol

Walaupun mendominasi Real Madrid selama 120 minit di Etihad malam tadi, Cityzens hanya mampu mencipta satu gol daripada xG 2.59. Mereka kemudian bergantung kepada sepakan penalti untuk mara ke separuh akhir, di mana Antonio RĂ¼diger menjaringkan gol kemenangan untuk meninggalkan City di tempat sendiri.

Bagaimanakah ini akan menjejaskan perebutan kejuaraan EPL? Adakah mereka akan menemui but pemarkahan mereka semula?

Liga Perdana Mungkin Tidak Akan Mendapat Tempat Kelima UCL

Menurut Penganalisis Opta, Serie A Itali dan Bundesliga Jerman adalah yang paling berkemungkinan menerima tempat tambahan UCL untuk musim 2024-25

Dengan England kini hanya mempunyai 3 pasukan dalam pertandingan UEFA, dan Liverpool dan West Ham tidak mungkin mengatasi defisit perlawanan pertama mereka malam ini, nampaknya semakin besar kemungkinan pasukan yang menduduki tempat ke-5 Liga Perdana pada penghujung musim tidak akan layak ke pusingan kedua. UCL.

Harry Kane dan Eric Dier telah memusnahkan harapan Tottenham dengan menyingkirkan pesaing terbesar mereka. Bola sepak kadang-kadang kelakar, bukan?

 

Share.
Leave A Reply