Pratonton Chelsea lwn Everton

Ketika Chelsea ingin meneruskan rentak tanpa kalah terpanjang Liga Perdana mereka musim ini, mereka berdepan Everton yang bergelut , terhuyung-hayang akibat pengurangan mata baru-baru ini.

Perlawanan di Stamford Bridge ini memberikan peluang penting untuk kedua-dua pasukan, kerana mereka mengejar objektif yang sangat berbeza pada peringkat kempen ini.

Pencarian Chelsea untuk Konsisten

Berusaha untuk Kestabilan

Walaupun tidak tewas dalam tujuh perlawanan terakhir Liga Perdana, persembahan Chelsea tidak dapat diramalkan, diserlahkan dengan kemenangan mendebarkan 4-3 ke atas Manchester United , diikuti dengan keputusan seri 2-2 yang mengecewakan menentang Sheffield United.

Apabila mereka semakin menghampiri enam teratas, The Blues akan terdesak untuk menukar keputusan seri kepada kemenangan dan mengelakkan rekod ketidakkonsistenan yang tidak diingini.

Penguasaan Sejarah Ke Atas Everton

Chelsea mempamerkan rekod mengagumkan menentang Everton di Stamford Bridge, tidak pernah tewas kepada mereka di laman sendiri sejak 1994. Penguasaan sejarah ini, ditambah pula dengan prestasi semasa mereka, seharusnya memberikan rangsangan ketika mereka berhasrat untuk mengukuhkan harapan kelayakan Eropah.

Kebimbangan Everton Tersingkir

Melawan Kejatuhan

Berikutan satu lagi potongan mata untuk pelanggaran kewangan, kelangsungan Liga Perdana Everton berada dalam bahaya.

The Toffees, yang baru saja menamatkan rentetan 13 perlawanan tanpa kemenangan dengan kemenangan tipis ke atas Burnley, berdepan tugas mencabar dalam memperbaiki rekod buruk mereka di Stamford Bridge.

Mencari Kemenangan Berbalik-balik

Kemenangan Everton baru-baru ini menawarkan secercah harapan, dan mencapai kemenangan berturut-turut mungkin penting.

Potensi berganda liga ke atas Chelsea buat kali pertama sejak musim 1978/79 akan menjadi penguat semangat yang signifikan untuk pasukan Sean Dyche.

Pemain Utama untuk Tonton

Cole Palmer: Bintang Meningkat Chelsea

Cole Palmer berada di ambang pencapaian yang luar biasa, bersedia untuk menjadi pemain Chelsea pertama yang mencatatkan dua angka dalam kedua-dua gol dan bantuan dalam musim sulungnya Liga Perdana. Sumbangannya boleh menjadi penentu dalam perlawanan penting ini.

Dominic Calvert-Lewin: Penyerang Utama Everton

Dominic Calvert-Lewin telah menemui prestasi pada masa yang sesuai untuk pasukannya, menjaringkan gol dalam dua perlawanan liga terakhirnya. Kejar-kejarannya untuk tiga gol liga berturut-turut buat kali pertama sejak Ogos 2021 akan menjadi penting bagi peluang Everton untuk melakukan kekecewaan.


Pertembungan antara Chelsea dan Everton di Stamford Bridge berlatar belakangkan cita-cita yang berbeza.

Dengan Chelsea menyasarkan tempat dalam pertandingan Eropah dan Everton berjuang untuk mengelak penyingkiran, perlawanan ini menjanjikan perlawanan sengit yang dipenuhi dengan pertempuran strategik dan persembahan yang menonjol.

Untuk maklumat lanjut mengenai perlawanan ini, anda juga boleh melawat:
Chelsea lwn Everton, 2023/24 | Liga Perdana 

 

Share.
Leave A Reply