Laporan Bournemouth lwn Manchester United

Penjaring : Solanke 16′, Kluivert 36′; Fernandes 31′, 65′ (P)

Dalam pertemuan mendebarkan di Stadium Vitality, Bournemouth dan Manchester United akhirnya berkongsi rampasan dengan keputusan seri 2-2.

Walaupun prestasi buruk Manchester United baru-baru ini, dengan hanya satu kemenangan dalam tujuh perlawanan terakhir Liga Perdana mereka, Bournemouth yang memulakan permainan dengan intens dan pantas mendahului menerusi Dominic Solanke.

Penyerang itu memanfaatkan kesilapan pertahanan Willy Kambwala untuk memberi kelebihan awal kepada Cherries.

Terlepas Peluang dan Sambutan United

Bournemouth hampir menggandakan pendahuluan mereka sejurus selepas perlawanan pembukaan mereka, tetapi penjaga gol United, André Onana melakukan penyelamatan penting untuk mengekalkan pasukannya dalam permainan.

Manchester United berjaya bangkit semula ke perlawanan menentang larian permainan, terima kasih kepada Bruno Fernandes yang menemui jaringan selepas perebutan dalam kotak, menyamakan kedudukan.

Bagaimanapun, tekanan tanpa henti Bournemouth membuahkan hasil lagi apabila Justin Kluivert memulihkan kedudukan mereka dengan penyudah yang tepat.

Drama Woodwork dan Penyamaan Separuh Masa Kedua

Separuh masa pertama berakhir dengan kedua-dua pasukan terkena tiang kayu, menunjukkan betapa sengitnya perlawanan itu.

Pada separuh masa kedua, Bournemouth terus mengasak, tetapi keputusan kontroversi bola baling menentang Adam Smith membolehkan Bruno Fernandes menjaringkan gol dari sepakan penalti, sekali gus menyamakan kedudukan United.

Detik Akhir yang Tegang dan Buat Kesimpulan

Keamatan permainan tidak berkurangan, dengan kedua-dua pasukan mencari pemenang lewat. Detik dramatik tiba apabila Bournemouth menyangka mereka telah memenangi satu lagi penalti, tetapi keputusan itu dibatalkan dan sepakan penalti ditukar kepada sepakan percuma dari luar kotak United selepas semakan VAR.

Perlawanan itu berkesudahan 2-2, melebarkan rekod tanpa kalah Bournemouth di tempat sendiri kepada lima perlawanan dan menyebabkan Manchester United bergelut untuk merapatkan jurang ke tempat kelayakan Liga Juara-Juara.

Undian ini menggariskan sifat kompetitif Liga Perdana dan tekanan terhadap Erik ten Hag untuk memperbaiki nasib United, kerana usaha mereka untuk menduduki tempat empat teratas menjadi semakin mencabar.

Untuk maklumat lanjut tentang keputusan permainan ini, anda juga boleh melawati:

Bournemouth lwn Man Utd, 2023/24 | Liga Perdana

 

Share.
Leave A Reply