Laporan Arsenal lwn Bayern Munich

Penjaring : Saka 12′, Trossard 76′; Gnabry 18′, Kane 32′ (P)

Arsenal menetapkan nada awal dalam suku akhir Liga Juara-Juara UEFA menentang Bayern Munich, menunjukkan keazaman untuk melepaskan diri daripada rentetan kekalahan 5-1 baru-baru ini dalam perlawanan kompetitif menentang Jerman.

Bukayo Saka menyinar pada minit ke-12, menerima hantaran tepat Ben White dan melencongkan rembatan menakjubkan ke sudut jauh, memberikan The Gunners permulaan impian.

Kemunculan semula Bayern dan Pendahuluan Separuh Masa

Walaupun pembukaan Arsenal yang bertenaga, Bayern Munich pantas menyesuaikan diri, mencari gol penyamaan melalui bekas Gunner Serge Gnabry, yang dengan tenang melepasi David Raya.

Keamatan perlawanan semakin memuncak apabila Harry Kane, selepas mengasari Leroy Sané, menyempurnakan sepakan penalti, sekali lagi menyerlahkan rekod jaringan terkenalnya ketika menentang Arsenal dan mendorong Bayern mendahului 2-1 pada separuh masa.

Respon Arsenal dan Kesan Trossard

Arsenal meningkatkan serangan mereka pada separuh masa kedua, walaupun bergelut untuk meleraikan benteng pertahanan padu Bayern.

Pemain gantian, Gabriel Jesus dan Leandro Trossard menyuntik semangat yang amat diperlukan, memuncak dengan Trossard menyamakan kedudukan dengan penyudah tepat pada minit ke-76, susulan bantuan licik Jesus.

Tali leher Seimbang Halus

Ketika perlawanan menghampiri penghujungnya, kedua-dua pasukan menolak kemenangan, dengan pemain Bayern, Kingsley Coman hampir merampas kemenangan tetapi terkena tiang, menjadikan kedudukan seimbang 2-2 menjelang perlawanan kedua yang dinanti-nantikan.

Terdapat juga masa untuk beberapa kontroversi VAR, kerana kaki Saka bersentuhan dengan Manuel Neuer di dalam kotak penalti Bayern. Bagaimanapun, pengadil mahupun VAR merasakan ianya sudah cukup untuk memberikan penalti kepada Arsenal.

Kemunculan semula Arsenal yang bersemangat bukan sahaja mengekalkan rekod tanpa kalah mereka baru-baru ini tetapi juga menyediakan pentas untuk perlawanan pulangan yang menarik di Munich, dengan segala-galanya masih perlu dimainkan dalam suku akhir Liga Juara-Juara UEFA ini.

Untuk butiran lanjut tentang keputusan permainan ini, anda juga boleh melawati:

Arsenal-Bayern | Liga Juara-Juara UEFA 2023/24

 

Share.
Leave A Reply