Laporan Sheffield United lwn Chelsea

Penjaring : Bogle 32′, McBurnie 90+3′; Silva 11′, Madueke 66′

Dalam musim yang tidak menentu, Sheffield United mempunyai sesuatu yang boleh dibanggakan, menjadi pasukan Yorkshire pertama yang mengikat Chelsea pimpinan Mauricio Pochettino dengan keputusan seri, berikutan penamat 2-2 yang mendebarkan di Bramall Lane.

Keputusan ini menamatkan momentum kemenangan Chelsea, berikutan kemenangan dramatik mereka 4-3 menentang Manchester United , dan memberikan secercah harapan untuk Blades dalam musim yang penuh huru-hara.

Penguasaan awal Chelsea Ditemui dengan Penentangan Blades

Chelsea memulakan perlawanan dengan gaya dominan, dengan Thiago Silva menjaringkan gol awal untuk meletakkan pelawat di hadapan. Penyudah sejuk pemain Brazil itu dari sepakan sudut Conor Gallagher menandakan niat Chelsea untuk meneruskan kemenangan mereka.

Bagaimanapun, Blades mempamerkan ketabahan, bangkit dengan gol penyamaan menerusi Jayden Bogle, yang memanfaatkan hantaran hebat Gustavo Hamer untuk menewaskan Đorđe Petrović di tiang terdekat.

Gol itu seolah-olah menyedarkan tuan rumah, kerana mereka meningkatkan tekanan, mencipta beberapa peluang untuk mendahului. Chelsea kelihatan terkejut dengan permainan agresif pasukan tuan rumah, yang membolehkan Blades mengekalkan momentum mereka pada separuh masa kedua.

Rehat Sementara Chelsea dan Gol Penyamaan Terakhir United

Chelsea kembali mendahului menerusi Noni Madueke, yang mana serangan kuatnya seolah-olah meletakkan pelawat di landasan untuk ketiga-tiga mata.

Gol itu seketika mengubah keseimbangan memihak kepada Chelsea, tetapi Sheffield United enggan menyerah kalah. Apabila perlawanan menghampiri tamatnya, ketabahan Blades membuahkan hasil. Oli McBurnie muncul sebagai wira, pulang ke rumah pada saat-saat kematian untuk memastikan harta rampasan dikongsi, menamatkan kemunculan semula yang tidak dapat dilupakan untuk tuan rumah.

Satu Titik Kebanggaan untuk Sheffield, Peluang Terlepas untuk Chelsea

Walaupun Chelsea akan mengeluh terlepas peluang dan semakin hampir ke tempat berpotensi Eropah, Sheffield boleh berbangga dengan prestasi mereka. Mendapat satu mata menentang pasukan yang berkaliber Chelsea, terutamanya dari kedudukan yang kalah, bercakap tentang watak dan keazaman dalam kem Blades.

Keputusan seri ini bukan sahaja menandakan detik bersejarah buat Sheffield United menentang Mauricio Pochettino malah turut menyuntik harapan dalam kempen mereka. Bagi Chelsea, keputusan seri itu adalah satu kemunduran dalam usaha mereka untuk kelayakan Eropah, dalam satu lagi musim yang boleh disifatkan sebagai kurang memberangsangkan mengikut piawaian mereka sendiri.


Untuk butiran lanjut tentang keputusan permainan ini, anda juga boleh melawati:

Sheffield Utd lwn Chelsea, 2023/24 | Liga Perdana 

 

Share.
Leave A Reply