Anugerah Liga Perdana Matchweek 32

Ini sudah tentu minggu yang sibuk dalam Liga Perdana. Hujung minggu lepas, kemudian pertengahan minggu, kemudian permainan hujung minggu lagi. Perlumbaan ke garisan penamat semakin terasa seperti berlari, terutama antara tiga pasukan yang bersaing untuk merebut mahkota.

Bagaimanapun, sementara Arsenal dan Manchester City terus mencatatkan kemenangan sekali lagi, Liverpool kehilangan dua mata yang berpotensi penting dalam keputusan seri 2-2 mereka di Old Trafford . Memandangkan kami mungkin tidak melihat perubahan terakhir dalam perlumbaan kejuaraan ini, kami menantikan apa set perlawanan seterusnya akan dibawa pada hujung minggu.

Terdapat banyak perkara yang diperkatakan daripada 10 perlawanan ini, seperti bagaimana Chelsea tidak dapat mengumpul sebarang momentum untuk mendorong ke Eropah, bagaimana Spurs melonjakkan Villa ke tempat keempat, atau bagaimana Luton harus mempertimbangkan pelaburan lanjut ke laman sendiri untuk bersedia menghadapi musim EPL yang lain selepas mereka menewaskan Bournemouth .

Dalam artikel ini, kami tidak akan dapat bercakap tentang segala-galanya, tetapi untuk itulah laporan perlawanan kami . Sebaliknya, kami akan menyampaikan anugerah kami untuk perlawanan terbaik minggu ini (dan mungkin yang paling teruk).

Pemain terbaik

Menjaringkan gol ke-100nya untuk pemenang treble musim lalu memberikan Kevin De Bruyne anugerah Pemain Terbaik kami minggu ini.

Dia menjaringkan gol dua kali di Selhurst Park, dan sekali lagi berada pada prestasi terbaiknya selepas mengatasi masalah kecederaan pada awal musim.

Sememangnya, Pep Guardiola penuh dengan pujian untuk superstar Belgiumnya: “Dia adalah salah seorang pemain terbaik dalam sejarah Man City. Gol, bantuan, banyak. Apa yang boleh saya katakan? Gol pertama sukar dipercayai dan begitu juga bantuan untuk Erling.”

XI terbaik

GK – Martin Dubravka (Newcastle United)

RB – Rico Lewis (Manchester City)

CB – Jarrad Branthwaite (Everton)

CB – Micky van de Ven (Tottenham)

LB – Sergio Reguilon (Brentford)

CM – Kevin De Bruyne (Manchester City)

CM – Kobbie Mainoo (Manchester United)

CM – Jordan Clark (Luton)

FW – Ollie Watkins (Vila Aston)

FW – Kai Havertz (Arsenal)

FW – Jack Grealish (Manchester City)

Matlamat Terbaik

Oleh kerana kita bercakap mengenainya lebih awal, mari kita sebut semula. Gol pertama De Bruyne menentang Crystal Palace pastinya merupakan salah satu jaringan paling memuaskan yang pernah kami lihat sepanjang musim.

Inilah dia sekali lagi, dalam segala kemuliaannya.

https://twitter.com/i/status/1776929160730235219

Permainan Terbaik

Adalah mudah untuk membuat kes untuk Villa lwn Brentford atau Palace lwn Manchester City memenangi kategori ini. Permainan itu mempunyai lebih banyak gol.

Tetapi ia sentiasa lebih daripada matlamat, bukan? Ia mengenai tempo, emosi dan betapa menariknya permainan. Itulah sebabnya anugerah ini diberikan kepada Manchester United vs Liverpool.

Selain berpotensi mempunyai peranan yang besar dalam menentukan destinasi gelaran tahun ini, permainan ini penuh dengan keazaman, dan ia mempunyai liku-liku yang kami jangkakan daripada perlawanan besar Liga Perdana.

Liverpool mendominasi separuh masa pertama dengan cara yang jarang dilihat oleh penyokong setia Old Trafford. Tetapi ketidakupayaan The Reds untuk mematikan permainan, entah bagaimana mendahului hanya satu gol pada separuh masa, mendorong United beraksi. Pertengahan separuh masa kedua, Red Devils yang mendahului, malah boleh mengekalkannya sehingga wisel penamat sekiranya Wan-Bissaka melepaskan sepakan penalti.

Ia menyeronokkan, dan mustahil untuk mengalihkan pandangan anda. Itu sudah cukup untuk kami.

Statistik Terbaik

Chelsea sedang bergelut untuk konsisten tetapi, dalam kes bintang muda mereka, ia bukan kerana kurang mencuba. 14 gol telah dijaringkan DAN dibantu oleh pemain Chelsea yang berumur 22 tahun atau lebih muda. Hanya Leeds United, pada tahun 1999-2000 telah berjaya lebih banyak, dengan 20 gol sedemikian.

Chris Wood telah berjaya menjaringkan gol ke-12 Liga Perdana musim ini menentang Spurs, dengan purata gol setiap 113 minit. Dia hanya ketinggalan di belakang Alexander Isak dan Erling Haaland, masing-masing dengan 112 dan 111.

Arsenal telah mengekalkan 5 gol tanpa bolos berturut-turut, menentang West Ham, Burnley, Sheffield United, Manchester City dan kini Brighton.

Liverpool mempunyai 28 pukulan dalam permainan mereka di Old Trafford. Digabungkan dengan 34 pukulan di Anfield pada bulan Disember, ini bermakna Manchester United telah menghadapi 62 pukulan Liverpool musim ini, lebih banyak daripada mana-mana pasukan EPL menentang satu lawan dalam satu musim (sejak rekod Opta bermula pada 2003). Namun kedua-dua perlawanan berakhir dengan keputusan seri.

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Sekali lagi VAR tidak menonjol, baik atau buruk. Sudah tentu, akan sentiasa ada beberapa perbincangan, seperti untuk penalti yang diterima Harvey Elliott untuk Liverpool, tetapi ini semua tentang ‘jelas dan jelas’, jadi kami tidak boleh menyalahkan VAR kerana tidak meniru perkara ini.

Penggantian Terbaik

Minggu lepas kami terlalu manja dengan pilihan untuk kategori ini sehingga kami memberikan dua anugerah, kepada Kluivert dan Robertson.

Hujung minggu ini menawarkan pilihan yang tipis, tetapi kami akan pergi dengan Mikel Arteta menghantar Leandro Trossard menentang Burnley dan pemain Belgium itu membalas kepercayaan pengurusnya dengan gol ketiga yang menghiburkan untuk The Gunners pada peringkat akhir.

Detik Paling Lawak

Walaupun dia mungkin tidak menghargai rasa jenaka kami, Cody Gakpo hanya perlu bersabar dengan kehinaan yang dilecek oleh penjaga gol lawan.

https://twitter.com/i/status/1777303063327379859

 

Share.
Leave A Reply