Anugerah Liga Perdana Matchweek 31

Hari perlawanan pertengahan minggu ini telah menyediakan peminat dengan banyak perkara bercakap, drama lewat dan persembahan individu teratas.

Walaupun kami berdebat tentang siapa yang menerima anugerah ini, kami perlu mengakui bahawa pemenang terbesar adalah peminat, kerana 10 perlawanan yang ditawarkan dalam tempoh tiga hari yang lalu pastinya menepati bil liga yang paling menawan dalam dunia .

Berikut ialah pilihan minggu perlawanan kami untuk kategori biasa.

Pemain terbaik

Di sini kita pergi. Adakah itu Palmer? Foden? Atau mungkin Mac Allister? Ini mungkin pilihan kami yang paling sukar, tetapi kami mesti memberi anggukan kepada Phil Foden dari Manchester City. Hatriknya untuk penyandang juara itu menunjukkan kepada semua orang sekali lagi bahawa dia boleh bangkit apabila pasukannya amat memerlukannya.

Dalam perlawanan di tempat sendiri menentang Aston Villa, Cityzens memerlukan percikan api selepas ditarik balik kepada 1-1 pada minit ke-20 akibat jaringan Duran. Menaikkan kedudukan No. 47 City, dengan matlamat untuk membawa pasukannya kembali di hadapan pada masa kecederaan separuh masa pertama, mungkin menjadikan tugas Pep Guardiola untuk menyampaikan ceramah pasukan separuh masanya lebih mudah.

Walaupun orang Inggeris itu tidak berhenti di situ. Dengan ketiadaan De Bruyne dan Haaland, dia tidak bermain di bawah tekanan, memberikan dua gol lagi pada separuh masa kedua, dengan gol terakhirnya adalah jaringan jarak jauh yang sangat memuaskan.

XI terbaik

XI terbaik kami untuk pusingan terbaharu perlawanan agak bercampur-campur, disebabkan persembahan terbaik daripada pemain dalam pelbagai permainan.

GK – Jordan Pickford (Everton)

RB – Neco Williams (Nottingham Forest)

CB – Kurt Zouma (West Ham)

CB – Dan Burn (Newcastle)

LB – Rayan Ait-Nouri (Serigala)

DM – Rodri (Manchester City)

CM – Phil Foden (Manchester City)

CM – Alexis Mac Allister (Liverpool)

RW – Cole Palmer (Chelsea)

LW – Emile Smith Rowe (Arsenal)

ST – Chris Wood (Nottingham Forest)

Matlamat Terbaik

Untuk gol terbaik pada minggu perlawanan, amat sukar untuk melepasi rembatan kencang Alexis Mac Allister untuk meletakkan Liverpool di hadapan menentang Sheffield United. Dia sememangnya mempunyai teknik yang hebat untuk memukul bola dari jarak jauh.

Gol ajaib Alexis Mac Allister! | Liverpool 3-1 Sheffield United | Sorotan

Permainan Terbaik

Pemenang kami dalam kategori ini mestilah perlawanan terakhir minggu perlawanan: Chelsea lwn Manchester United . Ia mempunyai segala-galanya: banyak gol, kemunculan semula, penalti, kemahiran hantaran yang keterlaluan (selamat datang ke parti, Antony) dan banyak lagi.

Pengakhiran permainan ini pastinya akan diperkatakan untuk tahun-tahun mendatang.

Statistik Terbaik

Pemain tengah Liverpool Alexis Mac Allister menjaringkan atau membantu dalam 6 perlawanan berturut-turut sekarang, menjadi pemain pertama melakukannya untuk The Reds di bawah kendalian Klopp, serta pemain Liverpool pertama yang mencapai kejayaan ini sejak Steven Gerrard pada 2013.

Chelsea menyamai rekod jaringan terbaik mereka sejak Disember 2016, dengan menjaringkan gol dalam 13 perlawanan Liga Perdana berturut-turut. Kali terakhir ia berlaku, Hazard dan Diego Costa, di bawah pimpinan Antonio Conte, membawa mereka ke kejuaraan.

Satu lagi tentang The Blues: Kemenangan Chelsea menentang Manchester United pada Khamis adalah gol kemenangan terbaru dalam sejarah Liga Perdana, pada minit ke-11 masa tambahan.

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Untuk minggu kedua berturut-turut, VAR tidak menonjol dalam buku kami. Terdapat pepatah lama tentang bola sepak: pada akhir permainan, anda tidak sepatutnya ingat siapa pengadilnya. VAR akhirnya mencapai itu dalam Liga Perdana.

Semoga ia berterusan!

Penggantian Terbaik

Untuk kategori ini, kami akan membuat pengecualian dan memberikan dua anugerah minggu ini, kerana kedua-dua pemain ini memberi impak yang hebat, memasuki permainan mereka dengan tahap markah dan memberi impak yang besar.

Justin Kluivert masuk menggantikan Bournemouth pada minit ke-64 perlawanan di tempat sendiri menentang Palace, dan menjaringkan gol seperempat jam kemudian. Iraola mesti mengucapkan tahniah kepada dirinya sendiri untuk yang ini!

Pemain Liverpool Andy Robertson dihantar oleh Klopp pada tanda sejam pertembungan mereka menentang Blades. Dengan kedudukan 1-1, susulan jaringan malang sendiri Conor Bradley, kapten Scotland itu banyak terlibat dalam membina jaringan menakjubkan Mac Allister, sebelum memberikan bantuan tanda dagangan untuk tandukan Gakpo pada minit ke-90.

 

Share.
Leave A Reply