Anugerah Matchweek 30

Selepas permainan kosong minggu ke-29, setiap pasukan kembali beraksi pada minggu ke-30 musim Liga Perdana 2023/24.

Minggu 30 adalah minggu berprestasi tinggi, dengan banyak persembahan hebat daripada pemain dan pasukan dengan mata untuk dibuktikan. Setiap pengurus pasti telah memasukkannya ke dalam otak pemain mereka semasa rehat antarabangsa bahawa musim ini berada di peringkat terakhir.

Perlawanan marquee minggu ini, Manchester City vs Arsenal , bagaimanapun mengecewakan. Walau apa pun, peminat berasa seronok dan sudah menantikan minggu ke-31.

Berikut adalah anugerah kami untuk minggu ke-30.

Pemain Terbaik – Cole Palmer

Cahaya bersinar Chelsea, Cole Palmer, adalah pemain terbaik dari aksi minggu ke-30.

Dua gol di Stamford Bridge dan prestasi yang boleh menyaksikan dia menjaringkan satu atau dua bantuan membantu prestasinya menyerlah di kalangan ramai dalam minggu prestasi yang sangat tinggi.

Dalam pasukan dengan Raheem Sterling, pemenang Piala Dunia Enzo Fernandez dan gergasi pertahanan Thiago Silva, graduan akademi Manchester City yang menyerlah.

Adakah Cityzens akan kembali untuknya pada masa hadapan? Hanya masa akan menentukan.

XI terbaik

XI terbaik minggu ini adalah antara yang paling seimbang yang pernah kami miliki sejak sekian lama. Perlawanan antarabangsa pasti memberi sesuatu untuk setiap pasukan kerana ramai pemain bersedia untuk kelab mereka.

Burnley mempunyai pemain dalam Dara O’Shea, yang gol penyamaan menentang Chelsea membantu Clarets meneruskan perjuangan mereka untuk kekal dalam Liga Perdana selepas musim ini.

Emiliano Martinez mengembalikan kita semua ke hari Piala Dunia FIFA 2022 dengan persembahannya menentang Wolverhampton Wanderers untuk Aston Villa, ketika dia menjaga gawangnya dengan hebat manakala rakan sepasukannya melakukan kerosakan di hujung padang yang lain.

Berikut ialah XI terbaik kami dari minggu ke-30.

GK: Emiliano Martinez – Aston Villa

DF: Ezri Konsa – Aston Villa

DF: Kristoff Ajer – Brentford

DF: Conor Bradley – Liverpool

DF: Dara O’Shea – Burnley

DM: João Palhinha – Fulham

CM: Alexis Mac Allister – Liverpool

CM: Cole Palmer – Chelsea

RW: Ben Brereton Diaz – Sheffield United

LW: Harvey Barnes – Newcastle United

CF: Alexander Isak – Newcastle United

Matlamat Terbaik

Gol minit ke-90 Harvey Barnes untuk memenangi perlawanan untuk Newcastle United menentang West Ham adalah pemenang anugerah Goal of the Week kami.

Penyerang Inggeris itu, selepas beberapa kerja hebat oleh Anthony Gordon, mengubah pertahanannya dengan satu gerakan dan menjaringkan salah satu gol minit akhir terbaik dalam Liga Perdana musim ini.

Łukasz Fabiański tidak dapat berbuat apa-apa walaupun pada tahap penuh dan St. James’ Park meletus dalam kegembiraan.

Jika Barnes meneruskannya, Gareth Southgate akan mempunyai pilihan yang sukar untuk dibuat ketika dia merancang skuad Euro 2024 miliknya.

Permainan Terbaik

Newcastle United vs West Ham adalah satu rollercoaster emosi. Ia adalah salah satu persembahan kemunculan semula terbaik oleh mana-mana pasukan musim ini.

Malangnya, ia tidak bercakap dengan baik tentang pasukan David Moyes, tetapi Hammers juga melakukan perubahan yang agak lama selama lebih daripada satu jam dalam permainan.

Kesibukan serangan lewat yang diketuai oleh Harvey Barnes yang kembali memberikan pasukan Eddie Howe talian hayat.

4 – 3 garis markah. 2000 denyutan seminit, kadar denyutan jantung purata peminat yang menonton permainan di seluruh dunia.

Statistik Terbaik

Cole Palmer mendapat satu lagi tempat dalam anugerah minggu ke-30 kami dengan statistik yang cemerlang. Dengan baki lapan perlawanan, Palmer telah menyumbang 21 gol untuk musim Liga Perdana Chelsea (13 gol dan 8 bantuan).

Ini menyaksikan dia mengatasi musim debut Eden Hazard (20 sumbangan pada 2012/13), sambil menyamai musim debut Cesc Fabregas (21 sumbangan gol pada 2014/15) dan menghampiri musim debut Diego Costa (23 sumbangan gol pada 2014/15) .

Sasarannya pastinya ialah 32 sumbangan gol Jimmy Floyd Hasselbaink pada 2000/01.

Bolehkah dia mengejar dalam lapan minggu akan datang? Kami di sini untuk perjalanan.

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Tiada panggilan VAR over-the-top minggu ini ke mana-mana arah, jadi anugerah khusus ini kekal dalam simpanan buat masa ini. Dan semoga sepanjang musim ini juga.

Penggantian Terbaik

Harvey Barnes hampir terlepas untuk menjadi pemain terbaik minggu ini, tetapi dia memenangi anugerah penggantian terbaik kami.

Selepas beberapa lama berada di tepi padang kerana kecederaan, dia kembali untuk membantu Newcastle mengelakkan kekalahan dan rasa malu di hadapan peminat mereka di St. James’ Park.

Dua gol dalam tujuh minit terakhir masa peraturan, termasuk satu belter (gol kami minggu ini), membantu Toons meneruskan usaha mereka untuk bola sepak Eropah.

Peminat Newcastle akan gembira kerana dia kembali cergas sepenuhnya.

Detik Paling Lucu dalam Minggu Perlawanan

Ia kedua-duanya menyedihkan dan melucukan tetapi matlamat Seamus Coleman sendiri untuk memberikan AFC Bournemouth ketiga-tiga mata dalam pertembungan mereka menentang Everton memenangi kategori detik paling lucu kami dalam minggu ini.

Pemain pertahanan yang berpengalaman itu tidak asing dengan gol sendiri tetapi hakikat bahawa dia tidak menekan dan masih berjaya menjaringkan gol sendiri yang baru menimbulkan ketawa di kalangan ramai. Penampilan penting yang dimusnahkan oleh kesilapan bodoh.

Coleman masih kekal sebagai salah seorang pemain hebat Liga Perdana dalam buku kami.

 

Share.
Leave A Reply