Laporan Perlawanan Chelsea lwn Burnley

Penjaring : Palmer 44′ (P), 78′; Cullen 47′, O’Shea 81

Kad Merah : Assignon 40′

Keputusan yang Membimbangkan untuk Chelsea

Chelsea baru-baru ini terbongkar dalam keputusan seri 2-2 dengan Burnley di Stamford Bridge, perlawanan yang menyaksikan The Blues tidak dapat memperoleh kemenangan walaupun pelawat diturunkan kepada sepuluh orang.

Keputusan ini memanjangkan rentak tanpa kalah Chelsea menentang Burnley tetapi meninggalkan banyak yang diingini dari segi prestasi dan keputusan.

Perlawanan Drama Tinggi

Perlawanan itu dipenuhi dengan detik-detik penting, bermula dengan Chelsea yang hampir gagal apabila Enzo Fernández menerjah tiang gawang. Burnley membalasnya, menguji keazaman Chelsea dengan cubaan mengancam mereka sendiri.

Kontroversi permainan mencapai kemuncak apabila Chelsea dianugerahkan penalti selepas campur tangan VAR, membawa kepada penukaran kejayaan Cole Palmer dan drama seterusnya dengan Lorenz Assignon dari Burnley dan pengurus Vincent Kompany menerima kad merah.

Ketahanan Burnley Terserlah

Turun tetapi tidak keluar, Burnley mempamerkan daya tahan yang luar biasa pada separuh masa kedua. Tendangan voli Josh Cullen yang menakjubkan menandakan gol pertamanya dalam Liga Perdana dan mencetuskan harapan Burnley untuk kembali.

Walaupun kurang bermain, Burnley terus mengasak, hampir mendahului menerusi percubaan Lyle Foster yang berjaya diselamatkan oleh pemain Chelsea Đorđe Petrović.

Peluang Terlepas Chelsea

Chelsea mendapati penjaga gol Burnley, Arijanet Muric dalam prestasi menggerunkan, menafikan The Blues dengan beberapa siri penyelamatan. Palmer nampaknya telah mengesahkan perjanjian untuk Chelsea dengan gol keduanya, tetapi sikap tidak pernah berkata-mati Burnley mendapat ganjaran apabila tandukan Dara O’Shea menemui jaring, menyamakan kedudukan sekali lagi.

Cabutan Mengecewakan untuk The Blues

Perlawanan itu berkesudahan dengan keputusan seri 2-2, keputusan yang dirasakan lebih seperti kekalahan buat Chelsea, terutamanya memandangkan jumlah Burnley yang berkurangan untuk majoriti permainan. Ketidakupayaan untuk meraih kemenangan dalam keadaan yang begitu menggalakkan menambahkan tekanan yang semakin meningkat terhadap pengurus Mauricio Pochettino dan skuadnya.

Memandang ke Hadapan

Pencarian Chelsea untuk konsisten berterusan ketika mereka berusaha untuk memperbaiki kelemahan mereka dan mendaki carta Liga Perdana.

Burnley, sebaliknya, akan bertenang dalam persembahan bersemangat mereka dan mata penting yang diperolehi, ketika mereka berjuang untuk bertahan dalam liga teratas.

Kedua-dua pasukan akan berusaha untuk membina keputusan ini, dengan Chelsea khususnya perlu menangani kelemahan pertahanan mereka dan ketidakupayaan untuk menutup perlawanan.

Maklumat lanjut tentang permainan ini boleh didapati di sini:

Chelsea lwn Burnley, 2023/24 | Liga Perdana

 

Share.
Leave A Reply