Pilihan Teratas FPL untuk Gameweek 29

Kami telah tiba di satu lagi minggu permainan Kosong pada musim FPL 2023/24 , yang bermakna banyak pasukan fantasi akan menderita.

Pengurus dengan cip (Free-Hit dan/atau Wildcard) akan dipaksa untuk menggunakannya. Mereka yang riang tanpa sebarang cip akan mengambil hits untuk memindahkan beberapa pemain dan berharap pengalaman pengurusan FPL mereka dapat menggantikan mata yang hilang pada minggu-minggu berikutnya.

Hanya ada empat perlawanan untuk dipilih untuk perlawanan minggu ke-29 terima kasih kepada suku akhir Piala FA yang berlangsung pada hujung minggu yang sama. Berikut ialah analisis kami dan petua terbaik untuk minggu permainan kosong yang akan datang.

Analisis Minggu Permainan

Perlawanan yang tersedia untuk pemilihan pemain dalam minggu ke-29 ialah Burnley lwn Brentford , Luton Town lwn Nottingham Forest , Fulham lwn Tottenham Hotspur dan West Ham United lwn Aston Villa.

Ramai pengurus akan mengeluh dengan kekecewaan kerana separuh daripada pasukan yang beraksi adalah pasukan yang mempunyai pemain paling kurang terpilih dalam FPL musim ini. Disebabkan oleh beberapa pasukan yang mengambil bahagian dalam Piala FA, hanya terdapat empat perlawanan Liga Perdana pada hujung minggu ini.

Walau apa pun, terdapat beberapa permainan menarik yang boleh memberikan pulangan yang baik dalam barisan perlawanan ini.

Yang paling jelas ialah West Ham vs Aston Villa di Stadium London. Pemain untuk dipilih termasuk Ollie Watkins (£9.0m) , Leon Bailey (£5.7m) , Douglas Luiz (£5.7m) , Jarrod Bowen (£8.0m) dan Mohammed Kudus (£6.8m) .

Perlawanan terbalik dalam Gameweek 9 menghasilkan pesta gol yang menyaksikan empat pemain yang disyorkan kami memungut banyak mata daripada perlawanan itu.

Villa telah berkurangan sedikit dalam beberapa minggu yang lalu, tetapi Watkins, Bailey dan Luiz terus menjadi tonggak utama mereka di kelompok empat teratas musim ini. The Hammers pula semakin laju. Kebangkitan Bowen, yang diberi ganjaran dengan panggilan England untuk persiapan EURO 2024 bulan ini, juga memberikan banyak keyakinan kepada pasukan, serta pilihan David Moyes untuk memasukkan Mohammed Kudus lagi.

Malangnya, hanya tiga pemain setiap satu boleh dipilih daripada satu pasukan kehidupan sebenar ke dalam pasukan fantasi, jika tidak ramai pengurus akan melindung nilai pertaruhan mereka pada satu perlawanan ini.

Mereka yang akan memaksimumkan pemain yang diperuntukkan bagi setiap pasukan untuk Villa dan West Ham mungkin kehilangan potensi Burnley vs Brentford. The Bees menewaskan Clarets 3 – 0 di London dan bersedia untuk melakukannya sekali lagi, terima kasih kepada pasukan Vincent Kompany yang menjadi yang termiskin dalam liga musim ini.

Pilihan yang baik daripada permainan ini ialah Neal Maupay (£4.9m) , ancaman gol terbesar Brentford. Dia mempunyai lebih sedikit peluang untuk memulakan semula penyerang bintang Ivan Toney (£8.1m) , jadi pengurus akan mengambil risiko ke atasnya. Ini menjadikan Toney pilihan yang lebih baik untuk permainan Burnley untuk pengurus yang ingin memilih hanya salah satu daripada mereka. Mereka yang membawa masuk kedua-duanya boleh meraih mata menjelang akhir Gameweek 29.

Pemain FPL Terbaik untuk Minggu 29

Ollie Watkins (£9.0m) – Aston Villa

Kebanyakan pengurus mungkin sudah mempunyai pemain antarabangsa England itu dalam skuad mereka. Mereka yang tidak pasti akan menjadikan dia perpindahan pertama mereka.

Dia kini pemain yang paling banyak dipindahkan untuk Gameweek 29 kosong dan atas sebab yang baik juga. Dengan penarafan bentuk 9.2, dia adalah penyerang kedudukan teratas daripada 109 penyerang/penyerang dalam pangkalan data FPL.

Dengan 26 penglibatan gol (16 gol dan 10 bantuan) untuk Villa dalam 28 perlawanan Liga Perdana setakat musim ini, dia juga pemain paling menonjol dalam FPL musim ini yang mengumpul mata terbanyak. Watkins juga telah mencipta lebih banyak peluang besar — sembilan — berbanding penyerang lain dalam liga dan berada di tempat kedua selepas penjaring terbanyak Erling Haaland untuk kedua-dua pukulan dan pukulan mengenai sasaran.

Pengurus juga boleh membawanya masuk menjelang Gameweek 30 apabila Villa akan menentang Wolverhampton Wanderers, yang menduduki tempat kelima dalam liga untuk xGC (jangkaan gol bolos).

Son Heung-min (£9.9m) – Spurs

Spurs akan melakukan perjalanan kecil merentasi London ke Craven Cottage untuk menentang Fulham dalam Gameweek 29. Son Heung-min akan bersama mereka sekali lagi, kerana dia tidak mempunyai masalah kecergasan atau tugas antarabangsa untuk diselesaikan.

Ramai pengurus telah mengharapkannya untuk masa yang paling lama dan terbukti sejurus selepas penglibatan tiga golnya ketika menentang Aston Villa dalam Gameweek 28. Watkins dan rakannya disenyapkan di Villa Park berkat kecemerlangan pemain Korea Selatan itu. Fulham sedang terbang setinggi yang mereka boleh buat masa ini, dengan potensi untuk terbang lebih tinggi. Bagaimanapun, mereka masih belum mempunyai keupayaan untuk berhadapan dengan Son, yang akan disokong oleh James Maddison yang bangkit semula dan Timo Werner, yang mempunyai mata untuk dibuktikan sejak kembali ke Liga Perdana.

Ketiadaan Richarlison kerana kecederaan juga menjadi sebab mengapa Son akan mengambil bahagian tengah dalam permainan ini. Dia juga pilihan kami untuk kapten minggu ini.

Pengurus juga boleh mempertimbangkannya untuk minggu-minggu permainan akan datang, dengan Luton Town, West Ham dan Nottingham Forest menjadi tiga perlawanan Spurs seterusnya.

 

Share.
Leave A Reply