Brighton lwn AS Roma Pratonton Liga Europa

Perjalanan Eropah Brighton & Hove Albion bergantung pada keseimbangan ketika mereka bersedia untuk menjadi tuan rumah AS Roma dalam perlawanan kedua Liga Europa (UEL) UEFA.

Selepas kekalahan memalukan 4-0 di Rome , Seagulls berhadapan dengan tugas yang sukar: membalikkan defisit yang tidak pernah diuruskan oleh pasukan dalam sejarah pertandingan.

Burung Camar Mencari Kemunculan Semula yang Tidak Pernah Terjadi

Prestasi Brighton baru-baru ini adalah sesuatu yang sukar, dengan kemenangan penting 1-0 ke atas Nottingham Forest memberikan peningkatan semangat selepas tiga kekalahan berturut-turut tanpa menjaringkan gol.

Ketika mereka berhasrat untuk melakukan kemunculan semula yang tidak pernah berlaku sebelum ini, kejayaan UEL mereka sebelum ini menentang bekas juara Eropah Ajax dan Marseille di laman sendiri menjadi mercu tanda harapan.

Namun, kemenangan terakhir Brighton di tempat sendiri dengan sekurang-kurangnya empat gol bermula dari kekalahan 6-0 ke atas Wolves, menonjolkan skala cabaran mereka menentang pasukan Roma yang berpengalaman itu.

Larian Ketahanan Roma

Roma, pemenang Liga Persidangan UEFA 2021/22 dan naib juara UEL musim lalu, pergi ke England dengan yakin, mengharungi tujuh perlawanan berturut-turut tanpa kalah.

Bagaimanapun, nasib mereka yang bercampur-campur di bumi Inggeris, termasuk kekalahan teruk sebelum ini kepada Manchester United dan Liverpool dalam pertandingan UEFA, menambah subplot yang menarik pada perlawanan tersebut.

Walaupun pengalaman luas mereka, pasukan Itali itu akan berhati-hati dengan sikap berpuas hati, kerana mengetahui potensi gol awal Brighton untuk mengubah momentum perlawanan.

Pemain Utama untuk Tonton

Pertembungan antara pertahanan kuat Brighton, Lewis Dunk dan penyerang Roma, Paulo Dybala , boleh menjadi penentu.

Kepandaian Dunk untuk menjaringkan gol penting, terutamanya pada peringkat akhir perlawanan, berbeza dengan kejayaan menjaringkan gol Dybala baru-baru ini, yang menyediakan pentas untuk pertarungan menawan yang boleh mempengaruhi keputusan seri.

Satu Perspektif Statistik

Perlawanan Eropah di tempat lawan Roma baru-baru ini kebanyakannya menampilkan kurang daripada 2.5 gol, menunjukkan kemungkinan hubungan sengit di Stadium Amex. Sama ada Brighton boleh mengingkari jangkaan dan menambah babak skor tinggi pada hari-hari di tempat lawan Roma kekal sebagai salah satu naratif yang menarik.

Ketika Brighton bersiap sedia untuk cabaran bersejarah menentang AS Roma, peringkat ditetapkan untuk pertemuan Liga Europa yang berpotensi epik.

Adakah Brighton akan mencatatkan nama mereka dalam buku sejarah UEL, atau adakah pengalaman Roma akan membuktikannya? Semua mata tertumpu kepada Stadium Amex untuk pertembungan penting ini.

Untuk butiran lanjut tentang permainan ini, anda juga boleh melawati:
Brighton-Roma | Liga Europa UEFA 2023/24 

 

Share.
Leave A Reply