Pilihan Teratas FPL untuk Gameweek 28

Minggu 28 sudah tiba dan pengurus FPL telah mengeluarkan pen dan jotter mereka untuk mengubah suai dan mengira pergerakan mereka untuk mendapatkan mata maksimum.

Minggu lalu, kami memanggil rancangan Luton Town vs Aston Villa, meramalkan dengan betul bahawa Ollie Watkins, Leon Bailey dan Douglas Luiz semua akan terlibat. Arsenal merobohkan Sheffield United sudah dijangka, tetapi seperti kebanyakan pengurus lain, keputusan Mikel Arteta untuk menghentikan serangan Bukayo Saka memberi kesan kepada kami.

Permainan semakin sukar sekarang apabila liga memasuki penghujung perniagaan. Berikut ialah analisis gameweek 28 kami termasuk cadangan mengenai pilihan kapten terbaik.

Analisis Minggu Permainan

Majoriti perlawanan pada minggu ke-28 berlangsung pada minggu ke-13, antara 25 dan 27 November 2023.

Minggu 28 adalah minggu permainan berganda, bagaimanapun, melibatkan AFC Bournemouth. The Cherries menangani Sheffield di bahagian bawah liga dan rakan mereka yang bergelut dalam penyingkiran Luton Town, yang akan mereka hadapi pada minggu ke-17.

Semua pasukan dalam liga akan terlibat minggu ini juga sebelum separuh daripada mereka direhatkan untuk minggu ke-29.

Perlawanan untuk ditonton ialah “English Classic” antara Liverpool pimpinan Jürgen Klopp dan Manchester City pimpinan Pep Guardiola. Walaupun ia adalah perlawanan yang besar, ramai pengurus akan mengelak daripada membuat pemilihan pasukan yang melibatkan pemain dari mana-mana pasukan. Mereka yang mempunyai pemain dari mana-mana pasukan mungkin akan menggunakan cip mereka atau menghantarnya ke bangku simpanan.

Ini adalah keputusan yang bijak kerana perlawanan songsang ternyata menjadi keputusan seri walaupun pengurus berharap pemain mendapat mata yang baik termasuk bonus.

Lihat senarai perlawanan penuh untuk minggu 28 di bawah.

Pengurus harus memberi perhatian kepada Chelsea vs Newcastle United. Kali terakhir, Magpies menewaskan Blues 4 – 1, dengan pulangan datang daripada Alexander Isak dan Anthony Gordon, dua pemain FPL paling terpilih Newcastle musim ini.

Chelsea berada dalam bentuk yang lebih baik sekarang yang bermakna seri atau kemenangan tipis untuk The Blues sudah menanti. The Magpies kekal sebagai salah satu pasukan yang paling terdedah kepada serangan juga, yang merupakan kawasan yang Chelsea telah menunjukkan peningkatan yang hebat selama beberapa minggu. Ini bermakna Cole Palmer, Nicolas Jackson dan Malo Gusto akan melihat lonjakan dalam pilihan minggu ini.

Everton akan menentang United di Old Trafford, di mana Erik ten Hag telah berjaya bermain bola sepak terbaiknya musim ini. Perlawanan songsang berakhir 3-0 memihak kepada United dan tiada siapa menjangka perlawanan di tempat sendiri berakhir dengan cara yang berbeza.

Selepas pukulan Marcus Rashford hujung minggu lalu dalam derby Manchester, dia akan mempunyai keyakinan tinggi untuk Everton, menjadikannya pilihan yang hebat. Bruno Fernandes dan Alejandro Garnacho juga tidak boleh diabaikan.

Pasukan yang mempunyai keseimbangan yang tepat seperti Manchester United, Newcastle, Chelsea dan sudah tentu, pemain Arsenal sepatutnya dapat meraih mata terbanyak minggu ini.

Pemain FPL Terbaik untuk Minggu 28

Rodrigo Muniz (£4.5m) – Fulham ( profil EPL )

Lima gol dalam lima perlawanan untuk Rodrigo Muniz tidak disedari oleh pengurus FPL. Perlawanan Fulham seterusnya ialah Wolverhampton Wanderers menjadikannya pilihan utama untuk minggu ke-28.

Pemain Brazil berusia 22 tahun itu telah meningkatkan prestasinya dengan ketiadaan Raul Jimenez, yang perlu bekerja untuk mendapatkan semula tempatnya apabila dia kembali dari kecederaannya. Dengan tanda harga £4.5m dan ranking prestasi semasa 8.5 di antara 108 penyerang dalam liga, dia bukan sahaja pilihan yang hebat tetapi seorang yang bijak.

Pengurus juga boleh membawanya masuk dengan memikirkan masa depan. The Cottagers menentang Tottenham Hotspur pada minggu ke-30 tetapi mempunyai Sheffield United dan Nottingham Forest dalam minggu-minggu akan datang.

Ini adalah perlawanan yang bagus untuk penyerang muda itu untuk mendapatkan lebih banyak mata dan dengan Fulham dalam bentuk prestasi terkaya yang pernah mereka hadapi sejak kepulangan pertama mereka ke Liga Perdana beberapa tahun lalu, adalah selamat untuk memiliki penyerang itu dalam pasukan, atau sekurang-kurangnya di bangku simpanan anda sebagai pembezaan.

Dominic Solanke (£7.1m) – AFC Bournemouth ( profil EPL )

Walaupun dia kosong dalam permainan minggu ke-27, lebih 251,000 pengurus telah menjadikan Dominic Splanke sebagai pemain terbaik mereka untuk perlawanan minggu ke-28. Pengurus yang menandatanganinya dalam perlawanan minggu ke-27 adalah orang yang bertuah kerana mereka mungkin tidak perlu menerima pukulan atau membuat keputusan sukar untuk dibawa. dalam penyerang AFC Bournemouth.

The Cherries akan berdepan Sheffield United dan Luton Town dalam dua tandukan pada minggu ke-28 dan mempunyai perlawanan yang agak mudah sehingga minggu ke-32. Dalam tempoh itu, mereka akan menentang Everton, Crystal Palace dan Luton Town sekali lagi. Pemain Bournemouth akan mendapat permintaan tinggi di kalangan banyak pengurus yang berfikiran ke hadapan, tetapi Solanke akan menjadi yang paling banyak dipindahkan.

Musim ini, penyerang itu telah pun menyamai rekod tertinggi dalam kariernya iaitu 130 mata sepanjang musim dia berada dalam liga berkat 14 gol dan tiga assist untuk Cherries. Dia kini merupakan penyerang kelima paling berprestasi liga dan yang ketiga dari segi mata yang dipulangkan dan silingnya lebih tinggi, tidak kira di mana Bournemouth menamatkan liga.

Tanda harganya juga adalah yang ke-12 paling mahal, yang menjadikannya agak murah berbanding dengan kapal terbang tinggi yang lain. Kami menjangkakan dia akan menghasilkan pulangan untuk minggu permainan berganda ini dan juga menyokongnya sebagai pilihan kapten untuk minggu ini.

Walau bagaimanapun, kami mesti menekankan bahawa ia adalah larian Bournemouth sehingga minggu ke-32 yang menjadikannya pilihan yang bagus untuk minggu ke-28.

 

Share.
Leave A Reply