Pilihan Teratas FPL untuk Gameweek 27

Sudah tiba masanya untuk satu lagi pusingan pemilihan pasukan FPL dan syukurlah, ramai pengurus tidak perlu berbuat banyak. Pusingan kelima perlawanan Piala FA yang baru berakhir telah memberikan banyak gambaran tentang pasukan dan pemain yang harus dipertaruhkan pada minggu ke-27 musim yang sedang berlangsung.

Semua orang akan mengejar pemain Liverpool dan mengambil pukulan untuk mengekalkan Erling Haaland dalam pasukan mereka, tetapi terdapat beberapa lagi yang boleh menjanjikan pulangan yang baik.

Berikut ialah pilihan FPL terbaik kami untuk gameweek 27 termasuk cerapan tentang siapa yang akan dilantik sebagai kapten pasukan anda.

Analisis Minggu Permainan

Perlawanan untuk gameweek 27 yang akan datang adalah kebalikan daripada perlawanan yang berlaku pada gameweek 10 pada November 2023.

Semua pasukan liga akan terlibat dalam perlawanan minggu ini, tidak seperti pada minggu ke-26, di mana Tottenham Hotspur terpaksa berehat wajib kerana Chelsea terpaksa bermain di final Piala EFL (Carabao).

Tiga teratas dipisahkan dengan hanya dua mata yang bermakna mereka semua akan bergantung kepada lawan yang lain untuk membantu mereka. Hanya Manchester City yang mempunyai perlawanan yang lebih sukar – mereka menentang Manchester United manakala Liverpool menentang Nottingham Forest dan Arsenal menentang Sheffield United.

Pemain Arsenal akan menjadi sangat popular di kalangan pengurus dengan Declan Rice, David Raya dan Bukayo Saka menjadi pilihan utama ramai pengurus. Senarai kecederaan Liverpool akan menyebabkan kebanyakan pengurus mengelak pemain mereka, tetapi Darwin Nuñez boleh bertaruh untuk melihat bahawa mereka mempunyai Forest untuk ditangani.

Lihat senarai perlawanan penuh untuk minggu 27 di bawah.

Luton Town lwn Aston Villa adalah satu untuk ditonton dalam minggu permainan ini.

Pengurus Hatters, Rob Edwards, perlahan-lahan mengubah nasib mereka. Mereka telah menjaringkan lebih banyak gol dalam lima minggu perlawanan terakhir daripada yang mereka berjaya menjaringkan gol dalam sepuluh pertama mereka. Mereka adalah penjaring gol ketiga tertinggi di kalangan pasukan separuh terbawah walaupun berada di tangga ke-18.

Mereka menghadapi Aston Villa yang sama hebatnya, yang bersama Ollie Watkins, Douglas Luiz dan Leon Bailey, telah membawa banyak pasukan ke padang dalam beberapa minggu kebelakangan ini. Pengurus mungkin mahu melihat permainan itu untuk pilihan berbeza pada minggu ke-27.

Fulham lwn Brighton and Hove Albion juga boleh memberikan beberapa pulangan untuk pengurus FPL. Pascal Groß (Brighton) dan Rodrigo Muniz (Fulham) adalah dua pemain yang boleh menarik perhatian dalam permainan itu.

Groß mendahului liga dalam hantaran (10), manakala Muniz telah meningkatkan kedudukan untuk Fulham tanpa kehadiran Raul Jimenez. Sejak pemain Mexico itu cedera pada minggu ke-23, Muniz telah menjaringkan empat gol dan memperoleh 31 mata.

Pada £6.5m (Groß) dan £4.4m (Muniz), kedua-duanya boleh menjadi perbezaan yang hebat untuk pengurus.

Pemain FPL terbaik untuk minggu ke-27

Bukayo Saka (£9.2m) – Arsenal

Arsenal menentang Sheffield United selepas seminggu tanpa aksi Piala Eropah atau domestik. Ini bermakna Bukayo Saka yang berehat dengan baik akan dilepaskan pada Blades di Bramall Lane.

Sejurus selepas itu, pemain berusia 22 tahun itu sudah pun menjadi pilihan utama untuk kapten dalam perlawanan pusingan minggu ke-27. Dengan purata 6.8 mata setiap perlawanan sejak permulaan musim dan ranking prestasi 11.8, yang menjadikannya pemain tengah paling berprestasi dalam liga, melabur dalam Saka untuk minggu ke-27 bukan sekadar idea yang baik, tetapi ia boleh mengubah musim pengurus.

Setiap metrik FPL menunjukkan bahawa dia adalah pelaburan terbaik yang akan dibuat oleh mana-mana pengurus minggu ini. Jumlah anugerah pemain perlawanan dan mata bonus yang diterimanya juga menunjukkan keberkesanannya.

Nasib baik, hanya kurang daripada 40 peratus pengurus FPL perlu membuat beberapa perubahan untuk membawanya ke dalam pasukan mereka.

Dominic Solanke (£7.1m) – AFC Bournemouth

Bournemouth menentang Burnley pada minggu ke-27 tetapi perlawanan mereka sehingga minggu ke-32 menjadikan Dominic Solanke pilihan yang bijak.

Pemain berusia 26 tahun itu adalah penyerang bajet untuk mana-mana pasukan pengurus dan perbezaan yang baik untuk dimiliki dalam banyak minggu permainan.

Walaupun Bournemouth bergelut di atas padang dan tempat mereka di carta liga (ke-14), dia mempunyai 14 gol dalam liga musim ini, kurang tiga daripada penjaring terbanyak Erling Haaland. Untuk konteks, Cherries telah menjaringkan 33 gol dalam liga musim ini. Ini bermakna Solanke bertanggungjawab untuk 42 peratus daripada matlamat mereka pada 2023/24. Dia juga mempunyai tiga assist untuk pasukan, yang hanya satu di belakang Marcus Tavernier, yang mengetuai assist untuk Cherries musim ini.

Mereka berdepan Burnley di peringkat terbawah liga pada minggu ke-27 sebelum mereka menentang Sheffield United dan Luton Town (dua kali), Everton dan Crystal Palace dalam beberapa minggu akan datang.

Solanke juga merupakan pemain penyerang ketujuh paling berprestasi dalam liga dengan penarafan 5.6 dan juga ketiga paling kuat dengan purata 5.1 mata setiap perlawanan. Dia adalah pelaburan jangka panjang untuk pengurus, walaupun dia pergi ke bangku simpanan selepas minggu ke-27.

 

Share.
Leave A Reply