Kelab Liga Perdana manakah yang boleh menandatangani Kylian Mbappe?

Ia rasmi: Kylian Mbappe dan Paris Saint-Germain telah selesai.

Drama ini akan berakhir selepas tujuh tahun kemahiran, gol, bantuan dan trofi yang menakjubkan.

Bekas wonderkid yang telah bertahan dalam ujian masa dan kini pemain terbaik dunia yang tidak boleh dipertikaikan pada masa ini akhirnya akan berpeluang untuk menegaskan penguasaannya ke atas Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo.

Destinasi jelas untuk pemenang Piala Dunia ialah Real Madrid, tetapi tarikan Liga Perdana tidak boleh dipandang remeh.

Kelab Liga Perdana mana yang boleh memberi Los Blancos lari untuk wang mereka?

Manchester City

Di luar Real Madrid, hanya Manchester City yang boleh menandingi PSG dalam kewangan dalam bola sepak Eropah.

Newcastle United perlahan-lahan muncul dengan sendirinya tetapi ia memerlukan sedikit usaha sebelum mereka boleh bersaing di peringkat Madrid, PSG dan City.

Inilah sebabnya mengapa City berada di tempat pertama dalam senarai pasukan yang boleh merampas perpindahan Mbappe ke Madrid yang tidak dapat dielakkan yang dunia sedang menunggu untuk mendengar berita tentangnya.

Cityzens boleh menawarkan pemain berusia 25 tahun itu apa sahaja yang dia mahukan. Pada masa ini mereka mempunyai dua penerima pendapatan tertinggi dalam liga dalam buku mereka dan tiga daripada sepuluh penerima pendapatan teratas dalam liga dalam jumlah buku mereka. Bil gaji mereka adalah yang terbesar dalam liga bersama Manchester United. Saingan bandar mereka dengan mudah boleh membuat keputusan untuk Mbappe, tetapi lelaki Perancis itu tidak mungkin memilih kelab yang sedang bergolak ketika ini.

Sistem ganjaran kewangan di Manchester City, kemungkinan memenangi trofi setiap musim, peluang untuk dilatih oleh pengurus terbaik dunia, Pep Guardiola, dan peluang untuk bermain bersama bintang hebat seperti Kevin De Bruyne dan Erling Haalnd mungkin lebih menarik. orang Perancis itu.

Keputusan Guardiola, bagaimanapun, adalah kunci kepada City mengejar pemain itu.

Chelsea

Chelsea telah membuat tabiat berbelanja besar di pasaran untuk memperoleh bakat terbaik sejak Roman Abramovich melepaskan pemilikan kelab itu kepada konsortium pimpinan Todd Boehly.

Mereka telah membelanjakan lebih £1 bilion untuk perpindahan untuk membina skuad yang boleh bersaing untuk dekad akan datang. Mereka masih menumpukan perhatian kepada beberapa sasaran yang harganya £100 juta dan ke atas. Menandatangani Mbappe akan menjadi icing pada kek untuk projek ini.

Halangan kepada impian mereka ini bukanlah kewangan – walaupun mereka mungkin tidak dapat menawarkan pakej imbuhan yang dekat dengan City atau United – tetapi jaminan projek yang berjaya dengan segera.

Dalam dua tahun pemilikan Boehly, mereka hampir tidak meyakinkan penonton bahawa strategi yang mereka gunakan akan membuahkan hasil. Mbappe telah bekerja dengan Mauricio Pochettino jadi menyesuaikan diri mungkin tidak menjadi isu untuknya. Bagaimanapun, dengan kelab merancang untuk memecat Pochettino, pengurus baharu itu mesti cukup meyakinkan untuk pemenang Ballon d’Or masa depan untuk memilih The Blues berbanding mana-mana kelab lain.

Arsenal

Arsenal adalah kelab yang mempunyai kuasa kewangan paling sedikit dalam senarai ini. Walau bagaimanapun, mereka mempunyai projek yang paling menarik.

Gaya Mbappe juga sesuai dengan Gunners. Dia adalah pemain sayap kiri yang lebih banyak bergerak sebagai penyerang dalam. Dia boleh bermula dengan mudah dari kedudukan nombor 9 dengan Gabriel Martinelli mengapitnya, dan dalam urutan menyerang, bertukar dengan pemain muda Brazil itu untuk memberi kesan yang hebat.

Dia juga akan datang ke kelab dengan peminat yang sangat bersemangat yang hampir seperti PSG jika dia memilih Arsenal.

Keluarga Kroenke boleh masuk jika perlu kerana mereka mempunyai kekuatan kewangan. Walau bagaimanapun, kerana Arsenal sebagai sebuah kelab beroperasi pada model kewangan yang ketat, ini adalah perpindahan yang tidak mungkin.

Satu perkara yang peminat Arsenal boleh meletakkan harapan mereka ialah ketidakpastian Mbappe. Dia telah membuat banyak keputusan unik dalam kariernya setakat ini dan tiada penonton yang melewatkannya untuk mengejutkan dunia sekali lagi.

Liverpool

Liverpool akan kehilangan Jürgen Klopp pada penghujung musim, yang sudah mengurangkan separuh peluang mereka untuk mendapatkan Kylian Mbappe. Pakar taktik Jerman itu mahukan pemain Perancis itu di Anfield untuk tiga musim terakhir. Liverpool gigih mengejar pemain itu atas sebab ini walaupun semua tanda menunjukkan dia memilih Real Madrid.

Sekarang Klopp akan pergi, mereka mungkin tidak mempunyai insentif untuk membelanjakan semua sumber mereka untuk membeli Mbappe. Bagaimanapun, terdapat kemungkinan Mohamed Salah akan keluar dari kelab itu tidak lama lagi. Liverpool boleh dipaksa untuk menghidupkan semula minat mereka terhadap Mbappe atas sebab ini.

Salah telah berkhidmat dengan mereka selama tujuh tahun juga dan pada usia 31 tahun, dijangka akan berpindah tidak lama lagi. Minat kelab Arab Saudi terhadap pemain itu kekal kuat dan sekiranya Liverpool menerima sebarang tawaran, mereka boleh menggunakan dana itu untuk mengejar Mbappe bagi menggantikan pemain Mesir itu.

 

Share.
Leave A Reply