Pratonton Burnley lwn Arsenal

 

Arsenal bersedia untuk meneruskan usaha memburu kejuaraan Liga Perdana dengan melawat Turf Moor untuk menghadapi pasukan Burnley yang bergelut yang mendapati kemenangan sukar diperoleh.

 

Dengan rekod tanpa kemenangan Burnley berlanjutan kepada enam perlawanan selepas kekalahan menentang Liverpool, Clarets berdepan cabaran getir menentang pasukan Arsenal yang disokong oleh kemenangan bersejarah 6-0 ke atas West Ham.

Perjuangan Rumah Burnley

Rekod rumah Burnley musim ini kurang cemerlang, dengan Clarets hanya berjaya mencatat satu kemenangan di Turf Moor (W1, D2, L9). Rekod ini adalah yang terburuk dalam liga utama musim ini, membentangkan halangan yang ketara ketika mereka bersedia untuk menjadi tuan rumah pasukan Arsenal yang kurang baik.

 

Walaupun sejarah H2H yang lebih menggembirakan di Turf Moor menentang Arsenal, prestasi Burnley baru-baru ini sedikit sebanyak memberi inspirasi, terutamanya dengan pengurus Vincent Kompany yang menjalani penggantungan di garisan tepi.

Kenyataan Hasrat Arsenal

Arsenal merobohkan West Ham baru-baru ini mempamerkan kehebatan menyerang mereka dan menandakan niat penting kepada saingan kejuaraan mereka, Manchester City dan Liverpool. Kemenangan 6-0 The Gunners adalah kemenangan pertama mereka dalam perlawanan liga di tempat lawan dengan enam gol sejak Disember 1935, menyerlahkan keupayaan mereka untuk membongkar pasukan dengan mudah.

 

Rekod Arsenal menentang pasukan berpangkat rendah musim ini adalah sempurna, memenangi kesemua sepuluh perlawanan menentang pasukan bermula pusingan ke-13 atau lebih rendah.

Pemain Utama untuk Tonton

Burnley akan mencari Wilson Odobert untuk mencetuskan kreativiti dan mungkin membuka jaringan, kerana gol Liga Perdana sebelum ini semuanya menjadi pembuka permainan.

 

Bukayo Saka dari Arsenal , yang baru menjadi Gunner termuda menjaringkan 50 gol, akan menjadi ancaman besar kepada pertahanan Burnley.

 

 

Pencapaian penting Saka menentang West Ham menggariskan kepentingannya kepada unit serangan Arsenal.

Konteks dan Jangkaan Sejarah

Di sebalik ketabahan sejarah Burnley menentang Arsenal di Turf Moor, bentuk semasa Clarets dan kelemahan pertahanan, terutamanya pada separuh masa pertama, menunjukkan Arsenal berada pada kedudukan yang baik untuk memperoleh satu lagi kemenangan.

 

Perlawanan ini mewakili perlawanan pertama Arsenal di tempat lawan Liga Perdana yang akan bermula pada pukul 3 petang pada hari Sabtu sejak September, menambah sentuhan menarik pada kempen mereka.

 

Ketika Burnley dan Arsenal bersiap sedia untuk berdepan di Turf Moor, perlawanan itu menjadi ujian penting bagi kedua-dua pasukan. Pencarian Burnley untuk terus hidup semakin terdesak, manakala Arsenal berhasrat untuk mengukuhkan kelayakan gelaran mereka.

 

Dengan kedua-dua pasukan mempunyai segala-galanya untuk dimainkan, pertembungan Liga Perdana kali ini akan menjadi pertemuan yang menarik, dengan The Gunners ingin meneruskan penguasaan mereka terhadap pasukan berpangkat rendah dan Clarets berharap untuk menentang peluang dan memperoleh keputusan positif yang sangat diperlukan .

 

 

Share.
Leave A Reply