Pilihan Teratas FPL untuk Gameweek 25

Minggu 25 memberikan pemain FPL peluang yang baik untuk mengejar rakan sebaya mereka. Ia adalah minggu permainan berganda, dengan empat pasukan bermain dua perlawanan setiap satu hasil daripada percanggahan perlawanan dari awal musim.

Pengurus FPL pintar akan menyediakan pasukan mereka untuk gameweek 25 lebih awal daripada masa dengan menggunakan pemain daripada empat pasukan ini. Walau bagaimanapun, kejadian minggu ke-24 juga mungkin memerlukan perubahan dalam taktik.

Mari kita selami untuk melihat pemain mana yang boleh memastikan mata terbanyak.

Analisis minggu permainan

Manchester City berdepan Chelsea dan Brentford pada minggu ke-25. Ramai pengurus sudah membawa masuk Erling Haaland menjelang minggu ke-24 apabila mereka menentang Everton dan ia terbukti keputusan yang bijak. Dengan Chelsea dan Brentford akan datang, mungkin terdapat banyak mata sehingga pembangun permainan sendiri akan kagum.

Brentford, salah seorang lawan City untuk minggu ke-25, juga mempunyai Liverpool pada minggu yang sama. Ini adalah jadual yang sukar untuk Lebah yang boleh menjejaskan musim mereka. Pengurus perlu berani memilih pemain dari pasukan yang berpangkalan di London Barat itu.

Selepas berdepan Brentford, Liverpool juga akan menentang Luton Town. The Hatters akan menentang Manchester United juga, selepas menentang The Reds.

Daripada barisan ini, pilihan yang pengurus perlu menjadi lebih jelas apabila strategi untuk mengumpul mata daripada perlawanan minggu ke-25 telah disediakan.

Lihat senarai perlawanan penuh untuk minggu 25 di bawah.

Seperti biasa, perlawanan minggu ke-25 adalah kebalikan daripada perlawanan yang telah berlaku dalam minggu permainan yang lalu. Dalam kes ini, ia adalah minggu permainan 12 yang perlawanan terbalik membentuk minggu permainan yang akan datang.

Perlawanan terakhir Chelsea dengan Manchester City memberikan salah satu perlawanan musim ini yang membuatkan ramai pengurus terkejut dan gembira pada masa yang sama. Pulangan daripada Haaland, Cole Palmer dan beberapa yang lain meningkatkan banyak mata pengurus pada minggu itu.

Wolverhampton Wanderers menewaskan Tottenham Hotspur pada minggu ke-12 tetapi Spurs telah bangkit. Wolves juga tewas kepada Brentford minggu lalu dan bertandang ke Spurs untuk pertembungan ini.

Pemain Arsenal adalah hartanah paling hangat dalam pasaran FPL pada masa ini dan hakikat bahawa mereka berdepan Burnley menjadikannya lebih penting bagi mana-mana pengurus yang berfikiran betul untuk membawa Gunners ke dalam pasukan mereka. Mereka, di samping pemain City, adalah yang paling selamat untuk dimiliki pada masa ini.

Ramai pengurus harus mempertimbangkan untuk mengambil pukulan untuk membawa masuk pemain Arsenal. Ini kerana mereka mempunyai angka xG (jangkaan) tertinggi antara semua pasukan dalam Liga Perdana musim ini.

Burnley berada di kedudukan tinggi untuk xGC (jangkaan gol bolos) juga, menjadikan perlawanan ini potensi mata emas untuk pengurus. Newcastle United dan Crystal Palace juga berada di kedudukan tinggi dalam metrik xGC (jangkaan gol dibolosi), menjadikan mereka risiko bagi ramai pengurus, terutamanya dalam pertahanan dan bahagian tengah.

Memandangkan kekangan permainan, pasukan dengan teras pemain KANAN Manchester United, Liverpool dan Aston Villa, sebagai tambahan kepada pemain Man City dan Arsenal, harus menghasilkan mata terbanyak dari minggu permainan ini.

Pemain FPL terbaik untuk minggu ke-24

Kevin De Bruyne (£10.8m) – Man City

Sejak kembali dari kecederaan jangka panjangnya, Kevin De Bruyne sama ada menjaringkan gol atau membantu dalam setiap perlawanan yang dimainkannya dalam semua pertandingan.

Dia kini pemain paling berprestasi liga dan dia telah mengumpul lebih banyak mata daripada empat perlawanan liga terakhir berbanding pemain lain.

Pada minggu ke-25, dia akan menentang Chelsea dan Brentford. Setelah gagal menentang mereka dalam perlawanan terbalik akibat kecederaan, dia akan menjadi senjata rahsia Pep Guardiola untuk memastikan Cityzens mengekalkan tekanan ke atas Liverpool di puncak carta.

Dia lebih cenderung untuk membantu daripada menjaringkan gol, bagaimanapun. Erling Haaland, Phil Foden dan, pada tahap yang baik, Julian Alvarez adalah pilihan hebat yang De Bruyne boleh eksploitasi untuk mengumpulkan angka dan mata yang diperlukan oleh pengurus daripadanya.

Satu-satunya kelemahan untuk memilih De Bruyne adalah di bahagian pertahanan. Dengan kelemahan Man City baru-baru ini di belakang, dia boleh menjadi pilihan yang berisiko kerana mata bersih.

Erling Haaland (£14.4m) – Manchester City

Erling Haaland kembali menjaringkan gol selepas menjaringkan kedua-dua gol menentang Everton pada minggu ke-24. Dengan De Bruyne kembali cergas sepenuhnya, ancaman menjaringkan golnya telah meningkat.

Dia menjaringkan dua gol menentang Chelsea, salah seorang lawan City pada minggu ke-25, dalam perlawanan terbalik. Menentang Brentford, pada 5 Februari, dia baru pulang dari kecederaannya yang bermakna dia tidak cergas. Bagaimanapun, dia memberikan bantuan untuk gol hatrik Phil Foden yang membayangkan bahawa dia boleh melakukan lebih banyak lagi dengan kecergasan perlawanan yang mencukupi.

Kini selepas Haaland menjaringkan gol sekali lagi, Mark Flekken dari Brentford, yang menjadi penjaga gol terbaik dalam beberapa minggu terakhir dalam liga, akan mempunyai tangan penuh.

Haaland juga merupakan penentu penalti utama City yang meningkatkan peluangnya untuk menjaringkan gol, memandangkan City cenderung untuk mendapatkan lebih banyak penalti bersamanya di atas padang.

 

Share.
Leave A Reply