Anugerah Matchweek

Musim Premier League 2023/24 semakin memasuki fasa akhir perlawanan. Minggu ke-24 adalah contoh bagaimana pasukan bereaksi terhadap realiti ini.

Jumlah gol yang dijaringkan minggu ini lebih sedikit berbanding minggu ke-23, tetapi perlawanan tetap menyeronokkan dan menghasilkan banyak momen menarik.

Berikut adalah anugerah perlawanan kami selepas minggu ke-24.

Pemain Terbaik – Declan Rice

Dua bantuan dan satu gol dalam lawatan pertamanya ke London Stadium selepas bergabung dengan Arsenal pada musim panas adalah apa yang akan diingati oleh peminat West Ham United mengenai bekas kapten mereka, Declan Rice.

Pemain antarabangsa England ini tidak pernah menjalankan persembahan sebegini ketika bersama mereka di Claret and Blue, yang menjadikannya lebih menyakitkan bagi peminat West Ham.

Mikel Arteta telah membebaskan seekor binatang dan dengan penyelarasan yang lebih baik, mungkin akan menjadi kapten Arsenal yang berpotensi.

Pasukan Terbaik

Pemain Arsenal mendominasi pasukan terbaik kami untuk minggu ini berkat persembahan cemerlang mereka di luar kandang pada minggu ke-24. Kemenangan 6-0 mereka yang menghancurkan West Ham menghasilkan banyak pemain yang menonjol, memaksa Pep Guardiola dan Jürgen Klopp untuk mengambil perhatian.

Perlawanan Chelsea pada hari Isnin mereka di Crystal Palace juga menghasilkan beberapa persembahan yang mengagumkan, yang pastinya akan memberi Mauricio Pochettino lebih banyak masa sebagai pengurus kelab.

Berikut adalah pasukan terbaik kami dari minggu ke-24.

Kiper: Mark Flekken – Brentford

Bek Kiri: Diogo Dalot – Manchester United

Bek Tengah: William Saliba – Arsenal

Bek Tengah: Gabriel Magalhães – Arsenal

Bek Kanan: Antonee Robinson – Fulham

Gelandang Bertahan: Declan Rice – Arsenal

Gelandang Tengah: Vinicius Souza – Sheffield United

Gelandang Tengah: Martin Ødegaard – Arsenal

Sayap Kiri: Bukayo Saka – Arsenal

Sayap Kanan: Leandro Trossard – Arsenal

Penyerang Tengah: Erling Haaland – Manchester City

Gol Terbaik

Arsenal sudah pasti menang nyaman dalam perlawanan mereka melawan West Ham ketika salah komunikasi antara Ødegaard dan Gabriel Martinelli membolehkan sepakan Ben White melepasi Rice. Gol pertamanya dari jarak 25 yard melewati Areola menjadikan skornya 6-0 untuk Gunners.

 

Kualiti sepakan itu bersama dengan persembahannya dalam perlawanan menyebabkan kami memilih gol ini sebagai yang terbaik dalam minggu ini.

Perlawanan Terbaik

Newcastle United mungkin menghadapi kesukaran untuk mencapai tahap yang mereka capai musim lalu, tetapi mereka secara konsisten memberikan perlawanan yang mengasyikkan musim ini.

Corak serangan terbuka Eddie Howe yang membuatnya popular telah menyebabkan Magpies mengecapi banyak gol musim ini. Namun, serangan yang sama membalasinya dalam kebanyakan kes, yang akhirnya memberikan pemandangan perlawanan yang memukau.

Hal yang sama berlaku ketika mereka melawat Nottingham Forest dan menang 3-2. Perlawanan yang sangat menghiburkan dan patut ditonton kembali.

Statistik Terbaik

Statistik terbaik kami dari minggu ke-24 adalah tertumpu kepada kelab.

Conor Gallagher Chelsea mencetak dua gol pertamanya dalam musim Premier League 2023/24 menentang Crystal Palace pada hari Isnin. Satu gol adalah penyama kedudukan dan satu lagi merupakan gol penyebit pada minit ke-91.

 

Kedua-dua gol itu hebat dan menjadikan jumlan golnya menjadi lima gol dalam liga untuk Chelsea sejak dia mendapat tempat dalam pasukan utama mereka musim lalu. Tiga gol daripadanya dicetak menentang Crystal Palace, yang dia bermain pinjam untuk mereka dari Chelsea pada musim 2021/22.

 

Bahagian terbaik tentang statistik ini adalah gol penyebitannya di minit ke-91 merupakan gol pertama Chelsea selepas masa peraturan sejak dia terakhir mencetak gol untuk Chelsea pada musim 2022/23. Gol itu juga menentang Crystal Palace.

Kebersamaan yang tidak disengajakan.

Keputusan VAR Terbaik/Terburuk

Minggu ini berjalan lancar tanpa insiden, jadi tidak banyak kejadian VAR yang perlu dikaji dan dinilai sebagai keputusan terbaik atau terburuk.

Penggantian Terbaik

Heung-Min Son kembali beraksi untuk Tottenham Hotspur menentang Brighton and Hove Albion pada minggu ke-24, masuk sebagai pemain simpanan pada minit ke-62. Ini mengubah dinamika permainan bagi Spurs kerana serangan mereka menjadi lebih berkesan menghadapi serangan Brighton yang juga gigih.

 

Akhirnya, kapten itu membantu gol pemenang yang dicetak oleh rakan serpasannya, Brennan Johnson, untuk menyimpan tiga mata di Stadium Tottenham Hotspur.

Satu saat hebat bagi peminat Spurs dan jaminan bahawa mereka kembali dalam persaingan empat teratas.

Momen Paling Lucu Perlawanan Minggu

Douglas Luiz menyamakan kedudukan di Villa Park menentang Manchester United untuk Aston Villa dan berjoget-joged lucu untuk mengejek tetamu mereka.

Villa Park akan ditutup kemudian oleh Scott McTominay, yang datang sebagai pemain simpanan dan mencetak gol pemenang untuk membawa tiga mata pulang bagi Man United.

Pemain bola sepak suka berlumba-lumba dan itulah sebabnya peminat akan terus menikmati banyak momen lucu seperti ini.

 

Share.

Leave A Reply