Pilihan terbaik FPL untuk Gameweek 24

Minggu 23 menyaksikan banyak gol dan dua hat-trick dari dua sumber yang tidak mungkin.

Gol-gol ini menyebabkan kejutan dan beberapa kejutan hampir berlaku, menjadikan jumlah mata purata keseluruhan sebanyak 57 untuk banyak pengurus yang mempunyai pemain yang menghasilkan pulangan yang baik.

Satu minggu lagi di sini. Mari kita terjun untuk melihat pemain mana yang dapat memastikan paling banyak mata.

Analisis Gameweek

Gameweek 25 adalah gameweek berganda, yang bermaksud gameweek 24 yang akan datang adalah peluang terbaik anda untuk memilih pemain gameweek berganda.

Pemain dari Manchester City, Brentford, Liverpool dan Luton Town sesuai dengan penerangan ini. Walau bagaimanapun, anda perlu mempertimbangkan perlawanan mereka dalam gameweek 24 sebelum anda memilih salah satu dari mereka.

City menentang Everton dalam minggu ke-24 dan bertemu dengan Chelsea dan Brentford dalam minggu ke-25. The Bees mempunyai Wolverhampton Wanderers dalam minggu ke-24 dan bertemu dengan Liverpool dan City dalam minggu ke-25.

Liverpool berhadapan dengan Burnley dalam minggu ke-24 sebelum berhadapan dengan Brentford dan Luton. The Hatters akan menentang Sheffield United dalam minggu ke-24 dan pada minggu ke-25, berhadapan dengan Manchester United dan Liverpool.

Dari barisan ini, lebih mudah untuk menyusun pemilihan anda untuk kedua-dua minggu itu ketika anda merancang pasukan minggu ke-24 anda dengan menumpukan kepada minggu berganda ke-25.

Lihat senarai jadual perlawanan penuh untuk minggu ke-24 di bawah.

Pemain FPL yang berpengetahuan akan sedar bahawa ini adalah senarai perlawanan terbalik bagi gameweek 19, yang berlaku pada bulan Disember lalu.

Inilah hasilnya daripada minggu itu.

Perhatikan bahawa perkara telah berubah sejak itu. Nottingham Forest tidak nampak mampu untuk mengejutkan seperti yang mereka lakukan di St James’ Park, yang bermaksud bertaruh pada hattrick dari Chris Wood sebagai alasan untuk memilihnya ke dalam pasukan minggu ke-24 anda mungkin adalah pembaziran wang pertukaran FPL yang berharga.

Luton Town boleh melakukannya sekali lagi dengan menewaskan Sheffield seperti yang mereka lakukan pada minggu ke-19. Walau bagaimanapun, pemilihan dari The Hatters mungkin perlu dikorbankan untuk pemain yang boleh memastikan pulangan yang baik dalam minggu ke-25 apabila mereka berhadapan dengan Manchester United dan Liverpool.

Pilihan teratas yang tersembunyi untuk minggu ke-24 – dengan menghormati minggu ke-25 – akan menjadi pemain Man City yang berdepan dengan Everton, Chelsea, dan Brentford dalam dua minggu perlawanan yang akan datang.

Untuk gameweek 24, City juga adalah pasukan kedua yang paling mungkin untuk menyumbang dua atau lebih gol dalam minggu ke-24, sementara menjadi pasukan yang paling mungkin untuk mengekalkan lembaran bersih.

Arsenal tidak mempunyai kemungkinan tinggi untuk menjaringkan dua atau lebih gol dalam minggu ke-24 (mereka bermain dengan West Ham United), tetapi mereka berada di tangga yang tinggi dalam xG (gol yang dijangka) bersama dengan Liverpool.

The Reds mempunyai minggu berganda ke-25 yang menjadikan pemain mereka pilihan yang baik untuk minggu ke-24, di mana mereka bertemu dengan Burnley.

Dalam hal gol yang dikandaskan, Newcastle United, Tottenham Hotspur, Brentford, dan Crystal Palace berada di tangga yang tinggi dalam metrik xGC (gol yang dijangka dikandaskan). Ini bermakna kebanyakan peluang besar yang dibuat menentang mereka berakhir dalam gol.

Pasukan mereka adalah Brighton and Hove Albion (Spurs), Wolves (Brentford), Forest (Newcastle), dan Chelsea (Crystal Palace).

Pemain FPL terbaik untuk minggu ke-24

Richarlison (£7.2j) – Spurs

Richarlison adalah pemain dalam keadaan terbaik dalam liga pada masa ini, dengan sembilan gol dari lapan permainan terakhirnya di Liga Utama.

Semua gol itu datang kerana dia mengambil peranan nombor 9 dalam pasukan. Ini telah membantunya mengumpulkan lebih banyak mata FPL (71) daripada pemain lain dalam tempoh ini (dari gameweek 16 hingga sekarang).

Dalam minggu ke-24, Richarlison akan bermain melawan Brighton, pasukan yang gayanya mendorong serangan. Mereka telah kehilangan 38 gol musim ini dan berada di tangga ke-11 dengan 35.3 gol dalam xGC. The Seagulls juga akan ke stadion Tottenham Hotspur untuk perlawanan ini.

Richarlison telah bekerja pada penyelesaian beliau, jelas, dan dengan Heung-Min Son kembali dari tugas antarabangsa selepas tersingkir dari Piala Asia dengan Korea Selatan, kehebatan serangan Lilywhites akan meningkat dengan ketara, yang juga bermakna peningkatan dalam bilangan peluang yang akan Richarlison miliki untuk menjaringkan gol.

Erling Haaland (£14.2j) – Manchester City

Erling Haaland sedang memulihkan kesihatan sepenuhnya dan pasti akan memulakan perlawanan melawan Everton di Etihad dalam minggu ke-24.

Beliau masih menjadi pencetak gol terbanyak dalam liga dan hanya memerlukan satu gol untuk meneruskan dari tempat terakhir beliau sebelum cedera. Mungkin dia tidak akan menjaringkan 36 gol seperti yang dilakukannya musim lalu, tetapi tidak ada jalan yang jelas kepada Golden Boot untuk pemain lain mengingat bagaimana City bermain.

Perlawanan terbalik berakhir 3 – 1 untuk kebaikan juara bertahan. Haaland tidak tersedia untuk perlawanan itu, tetapi catatan baiknya menentang Everton (dua gol dalam dua perlawanan) menunjukkan dia akan mendapatkan gol menentang the Toffees.

Tidak ada perlawanan yang lebih baik bagi beliau untuk mendapatkan golnya, yang hampir dijangka akan dikekalkan. Yang lebih penting, Haaland adalah penalti utama City, yang meningkatkan peluangnya untuk menjaringkan gol jika pasukan Sean Dyche dapat mengekangnya dari permainan terbuka.

 

Share.

Leave A Reply