Manchester United Terus Menggegarkan dengan Kemenangan 3-0 Menentang West Ham

 

Fase Pecutan Tinggi

 

Perlawanan bermula dengan aksi yang gegar-gegar, mencabar penjaga gol kedua-dua pasukan awal permainan. Alphonse Areola membuat penyelamatan penting untuk West Ham, menahan percubaan lentik Bruno Fernandes, sementara André Onana juga tangkas, menghalang usaha jarak jauh Ben Johnson.

 

Pendekatan agresif Manchester United segera menghasilkan hasil, apabila Casemiro menjadikan Rasmus Højlund, yang menunjukkan ketenangan luar biasa untuk menjaringkan gol pembukaan pertengahan separuh masa pertama.

 

Tindak Balas Dan Ketahanan West Ham

 

Walaupun tertinggal satu gol, West Ham David Moyes bertindak positif tetapi mencari penyeimbang segera. Manchester United hampir menggandakan keunggulan mereka sebelum separuh masa dengan Højlund nyaris melepaskan gol kedua.

 

Separuh Masa Kedua: Dominasi Manchester United Terus

 

Selepas perubahan penjaga gol untuk West Ham, Manchester United tidak berlengah dalam separuh masa kedua, memperluas keunggulan mereka dengan tembakan terdefleksi Alejandro Garnacho. Setan Merah, sedar akan kerentanan masa lalu mereka, mencari gol ketiga. West Ham melihat harapan dalam serangan Jarrod Bowen, tetapi campur tangan penting Diogo Dalot memastikan keunggulan dua gol United masih utuh.

 

Menjaga Kemenangan

 

Pertahanan Manchester United, sering menjadi kebimbangan musim ini, teguh dalam peringkat akhir perlawanan. Prestasi luar biasa barisan pertahanan ini menebarkan pentas kepada Scott McTominay dan Garnacho untuk bergabung dalam minit ke-84, dengan Garnacho menjaringkan gol kedua dan menyegel kemenangan untuk United.

 

Kemenangan 3-0 tidak hanya memperlihatkan kecemerlangan serangan United tetapi juga menunjukkan kebolehpercayaan pertahanan yang sangat diperlukan, mencapai hanya bersih ketiga mereka dalam 12 perlawanan liga di kandang sendiri.

 

Pasukan Erik ten Hag kini berada di posisi yang baik dalam perlawanan untuk finis empat teratas, dengan delapan mata memisahkan mereka dengan Aston Villa di tempat keempat.

 

Perlawanan di Old Trafford ini adalah bukti kepada keyakinan dan kemahiran taktikal yang semakin berkembang di bawah pimpinan Ten Hag, menandakan langkah penting lagi dalam usaha mereka untuk kembali ke pentas teratas Liga Perdana Inggeris.

 

Share.

Leave A Reply