Tinjauan Pertemuan Fulham vs Everton

Selepas kekalahan yang mengecewakan 2-0 kepada Newcastle dalam Piala FA, Fulham berharap untuk menghidupkan semula kempen mereka apabila mereka menjamu Everton di Craven Cottage. Tanpa kemenangan dalam empat perlawanan terakhir mereka (1 seri, 3 kekalahan), perlawanan ini merupakan peluang bagi Fulham untuk menghentikan rentetan keputusasaan mereka, terutamanya setelah menghadapi pasukan lawan yang mencabar seperti Liverpool dan Chelsea baru-baru ini.

 

Kelebihan Main di Kandang Fulham

Walaupun mengalami kesukaran baru-baru ini, Fulham telah menunjukkan ketabahan, terutamanya di rumah. Kemenangan Liga Perdana mereka menentang Everton pada hari pembukaan masih menjadi kemenangan terakhir mereka, dengan enam kemenangan liga seterusnya mereka semuanya berlaku di Craven Cottage. Rekod main di kandang ini boleh menjadi faktor penentu ketika mereka mencuba untuk mengubah nasib mereka menentang pasukan Everton yang menghadapi cabaran.

 

Perjuangan Everton dan Pertempuran Psikologi

Everton, pada tempat ke-17 dalam liga, boleh bertindak dengan lebih baik jika tidak terkena deduksi sepuluh mata pada November. Menambah lagi penderitaan mereka adalah kekalahan minit akhir kepada Luton dalam Piala FA, yang mengakhiri permulaan tidak terkalahkan pada 2024 di bawah kepelbagaian Sean Dyche. Walaupun mengalami kesukaran, rekod permainan jauh Everton adalah patut dipuji, dengan hanya dua pasukan teratas – Liverpool dan Manchester City – yang memenangi lebih banyak perlawanan jauh Liga Perdana.

 

Pertembungan Utama di Padang

Sebahagian penting dalam pertarungan ini adalah Raúl Jiménez dari Fulham, yang mempunyai rekod gol yang mengagumkan menentang Everton, menjaringkan lima gol di Liga Perdana. Penjaga gol Everton, Jordan Pickford, yang memimpin liga dalam jumlah kawalan bersih musim ini dengan tujuh, akan menjadi faktor penentu dalam menggagalkan usaha Jiménez.

 

Apabila Fulham dan Everton bersedia untuk bentrok Liga Perdana yang penting ini, kedua-dua pasukan mempunyai banyak untuk dipertaruhkan. Fulham berharap untuk mengakhiri rentetan tanpa kemenangan dan memanfaatkan rekod kuat mereka di kandang, manakala Everton bertujuan untuk mengatasi rintangan baru-baru ini dan memanfaatkan prestasi perlawanan jauh mereka yang mengagumkan. Dengan pemain kunci dan pencapaian sejarah di dalam tindakan, perlawanan ini dijanjikan sebagai perlawanan yang menarik dalam kalendar Liga Perdana.

 

Share.
Leave A Reply