Keputusan Pertandingan Newport vs Manchester United

Manchester United melangkah ke peringkat kelima Piala FA, tetapi perjalanan mereka tidak mudah apabila mereka menahan serangan balas Newport County untuk menang 4-2 di Rodney Parade.

 

Tekanan keseluruhan terletak pada United dalam pertarungan antara David dan Goliath ini, dan tekanan itu bertambah apabila Marcus Rashford tidak hadir selepas insiden yang dilapor minggu ini. Erik ten Hag dan pasukannya berperangai profesional sejak awal, tidak membuang masa untuk mengambil keunggulan. Serangan yang lancar dari Setan Merah berakhir dengan Antony menghantar bola kepada Bruno Fernandes di tepi kotak penalti, membolehkan kapten itu menembak dengan cengkaman ke sudut dalam untuk menjaringkan gol dalam tiga perlawanan berturut-turut Piala FA.

 

Pasukan yang telah memenangi trofi ini 12 kali kelihatan berbahaya setiap kali mereka menyerang, dan Newport tidak mampu memberi tumpuan apabila keadaan mereka teruk. Kali ini fokus kepada bahagian kanan di mana pemotongan Diogo Dalot mencapai Kobbie Mainoo yang berusia 18 tahun, yang dengan mahir menembak gol pertama untuk Manchester United.

 

Peluang terus datang untuk United, dengan Alejandro Garnacho menembak secara voli yang menghempap palang dan Antony melihat usahanya dibendung. Newport hampir tidak mempunyai ancaman dalam serangan tetapi, secara tiba-tiba, voli Bryn Morris yang hebat menerima defleksi yang kejam di sepanjang jalan sebelum melepasi penjaga gol Altay Bayındır pada perlawanan sulungnya untuk mencetak gol bagi Exiles.

 

Gol yang sekali lagi memperkejaskan semangat para penyokong di Rodney Parade sebelum rehat, dan Newport dengan momen penggerak, dengan perlahan tetapi sentiasa, menyamakan kedudukan dalam masa dua minit selepas perlahan berjalan. Adam Lewis menghantar bola rendah dengan tepat dari kiri dan disempurnakan oleh pencetak gol terbanyak mereka, Will Evans, untuk menggemparkan United yang bertahan tanpa intensiti yang mencukupi.

 

Newport sedang menikmati permainan mereka dan menekan dengan kuat, tetapi selepas gagal memanfaatkan peluang, malang tidak berbau kepada mereka selepas United mengambil semula keunggulan. Luke Shaw dengan menawan menembak dengan kaki kanan dan bola memantul kembali dari tiang, serta Antony dengan bijak melentingkan bola untuk mencetak gol pertama sejak April lalu.

 

Selepas bangkit dengan baik selepas tertinggal dua gol, Newport tidak mampu mempersembahkan kemunculan yang lain apabila mereka mengalami kekalahan dan keluar dari Piala FA pada peringkat keempat. Rasmus Højlund, yang telah kecewa dengan kekurangan bekalan bola sepanjang petang, menutup kemenangan dengan gol rebound dalam masa tambahan untuk memastikan pasukan mereka menyertai peringkat kelima, di mana mereka akan melawat entah Bristol City atau Nottingham Forest.

 

Share.
Leave A Reply