Pratonton Sheffield United vs Brighton

 

Sheffield United mungkin hanya berjaya mencatat seri lawan West Ham United di Premier League minggu lalu, tetapi berbahagianya, gol penyamaan Oli McBurnie pada minit ke-103 mungkin terasa seperti kemenangan. Gol tersebut adalah gol terlewat yang pernah dicetak dalam sejarah pertandingan liga tersebut. Walaupun dengan akhir yang dramatik di Bramall Lane itu, Sheffield United masih terpisah tujuh mata dari keselamatan, jadi aksi Piala FA pada akhir minggu boleh menjadi rehat yang dihargai bagi pasukan Chris Wilder.

 

Pada peringkat sebelumnya, Sheffield United berjaya menyingkirkan pasukan Liga Dua Gillingham dengan skor 4-0, tetapi kunjungan Brighton akan menjadi cabaran yang jauh lebih sukar. Namun, mengambilkira bahawa Sheffield United telah mencapai peringkat suku akhir atau yang lebih baik dalam tiga daripada empat kempen terkini, keyakinan mereka harus tinggi menjelang perlawanan ini, terutama kerana tuan rumah tidak pernah tewas dalam tujuh pertemuan terakhir (empat kali menang, tiga kali seri).

 

Brighton telah memanjangkan rentetan tidak tewas mereka kepada lima perlawanan bersaing (dua kali menang, tiga kali seri) pada hari Isnin dengan seri 0-0 di Stadium AMEX bertentangan Wolves, walaupun jurulatih mereka Roberto De Zerbi mengakui pasukannya yang kekurangan pemain utama telah kehilangan terlalu banyak mata dalam tempoh yang lepas. Seperti lawan mereka di sini, pasukan East Sussex mungkin akan menikmati Piala FA sebagai lenjanan dari saingan liga, sementara mereka berharap untuk mencapai prestasi yang lebih baik daripada penampilan separuh akhir musim lalu.

 

Di bawah pengurusan bos Itali, Brighton menikmati perlawanan dalam kompetisi ini, seperti yang dibuktikan oleh catatan 17 gol dalam enam perlawanan yang dia kendalikan di sini. Ketiga pertemuan Piala FA jauh mereka yang di bawah kepimpinan beliau juga berakhir dengan kemenangan, termasuk kemenangan 4-2 ke atas Stoke City di peringkat ketiga.

 

Pemain untuk diperhatikan

 

Ben Brereton Díaz mencipta gol bagi Sheffield United dalam perlawanan penuh debutnya hujung minggu lalu dan dia juga menjadi pencetak gol pertama dalam perlawanan Piala FA terakhir di Bramall Lane walaupun pada musim lalu ketika bermain untuk Blackburn di peringkat suku akhir. Evan Ferguson Brighton juga gemar beraksi dalam Piala FA, dengan mencipta tiga gol dalam empat penampilan dalam kompetisi tersebut musim lalu.

Stat panas

 

Enam dari lapan perlawanan Piala FA Brighton yang lepas telah menyaksikan lebih 2.5 gol dijaringkan.

 

Share.
Leave A Reply