Tottenham lwn Manchester City: Pratonton Piala FA

 

Salah seorang pemain hebat Liga Perdana akan tumbang pada peringkat pusingan keempat Piala FA apabila Tottenham menjadi tuan rumah kepada juara bertahan Manchester City dalam perlawanan kedua berturut-turut malam Jumaat untuk pasukan London itu. Perlawanan ini sentiasa memberikan banyak aksi, dan satu lagi tontonan dijangka di utara London pada malam Jumaat.

 

Spurs akan mengharapkan keputusan yang sama seperti perlawanan pusingan ketiga yang diadakan pada hari Jumaat apabila mereka menewaskan Burnley 1-0, dan memandangkan Spurs telah memenangi tiga daripada lima H2H terakhir yang mereka anjurkan dengan garis markah yang sama, mungkin itu ‘ t kemungkinan yang jauh.

 

Sejarah akan mencadangkan Spurs mungkin jatuh di sebelah kanan margin yang ketat di sini, memandangkan mereka telah mara melepasi pusingan keempat dalam setiap empat kempen terakhir. Sakit kepala pemilihan yang berterusan menjanjikan untuk menjadikan tugas mereka lebih mencabar di sini, dengan tidak kurang daripada tujuh pemain pasukan utama berkemungkinan terlepas pertemuan Piala FA pertama antara kedua-dua pasukan ini sejak 2004.

 

Pertembungan 2004 itu adalah yang terkenal dalam sejarah City, dengan ia diingati sebagai perlawanan apabila mereka ketinggalan 3-0 pada separuh masa dengan sepuluh pemain tetapi bangkit selepas rehat untuk menang 4-3 dalam apa yang menjadi terkenal. Perlawanan Piala FA.

 

Perlawanan itu juga datang pada pusingan keempat, tetapi walaupun perlawanan itu datang hampir 20 tahun lalu dan di stadium lama Spurs, ia mungkin menjadi sumber motivasi untuk pasukan Pep Guardiola, yang tidak pernah menang, malah menjaringkan gol. gol, di Stadium Tottenham Hotspur (L5).

 

Itu membuat bacaan yang tidak menyenangkan ketika mereka mengambil langkah seterusnya dalam mempertahankan mahkota mereka dan menimbulkan keraguan serius sama ada mereka boleh menjadi pasukan pertama sejak Arsenal pada 2014/15 untuk memenangi Piala FA berturut-turut. Tetapi pasukan Manchester City ini tidak putus-putus, dan dengan 11 kemenangan berturut-turut dalam perlawanan di tempat lawan Piala FA di bawah tali pinggang mereka, mereka kelihatan berada pada kedudukan yang baik untuk mara ke pusingan kelima untuk musim kesembilan berturut-turut.

Pemain untuk menonton

Dejan Kulusevski berada dalam kehebatan aksi apabila kedua-dua pasukan ini bermain seri 3-3 dalam Liga Perdana pada Disember, menjaringkan gol, membantu dan menerima kad kuning.

Phil Foden dari City juga menjadi sasaran dalam perlawanan itu dan dia menjaringkan dua gol dalam pusingan ketiga menentang Huddersfield.

 

Statistik panas

Kekalahan terakhir City di Piala FA untuk tidak datang di Wembley adalah pada Februari 2018 menentang Wigan Athletic.

 

 

Share.
Leave A Reply