Preview: Brentford vs Nottingham Forest

 

Siaran ini di antara Brentford dan Nottingham Forest boleh mempunyai implikasi besar dalam pertempuran penurunan taraf, walau bagaimanapun, kembalinya Ivan Toney selepas larangan lapan bulan atas pelanggaran peraturan perjudian FA mungkin merupakan berita terbesar pada hari ini. Penjaring gol teratas Brentford dalam tiga musim terakhir, kembalinya Toney mungkin tepat pada masanya untuk pasukan yang telah kalah tujuh daripada lapan perlawanan terakhir Liga Primer mereka (M1).

 

Keputusasaan terus berlanjutan untuk pasukan Lebah, yang dikeluarkan dari Piala FA pada pertengahan minggu oleh Wolves dalam perlawanan ulangan peringkat ketiga. Tiada jaminan bahawa perkara akan menjadi lebih baik di sini walaupun Brentford mempunyai rentetan tak terkalahkan dalam lima perlawanan H2H mereka dengan Forest (M2, S3), dan perkara itu benar-benar terbukti walaupun jika mereka mengambil keunggulan, kerana 20 mata yang mereka jatuhkan dari kedudukan menang musim ini merupakan yang tertinggi dalam liga.

 

Mungkin Forest percaya bahawa mereka boleh mengexploitasi keadaan itu jika mereka ketinggalan, tetapi mereka juga mempunyai alasan yang cukup untuk yakin tanpa bergantung pada nasib malang pasukan lawan mereka setelah memenangi dua pertandingan berturut-turut dalam liga menentang Newcastle dan Manchester United yang berburu kelayakan ke Eropah. Mereka terus menggunakan momentum itu dengan kemenangan yang sukar di masa tambahan perlawanan ulangan Piala FA pada pertengahan minggu, tetapi selepas dikenakan tuduhan oleh Liga Primer kerana melanggar peraturan perbankan yang adil, mereka membuat perjalanan ke ibu negara bawah bayang-bayang ketidakpastian, dengan potongan mata yang mungkin.

 

Mereka juga melancong ke London dengan parut psikologi dari lawatan terakhir mereka, ketika mereka dikalahkan 5-0 oleh Fulham, dengan tiada sebarang kejayaan dalam tiga lawatan terakhir mereka ke ibu negara (S1, K2). Terdapat insentif tambahan untuk bos baru, Nuno EspĂ­rito Santo, untuk merancang pengakhiran rentetan itu, kerana kemenangan di sini akan menjadikannya hanya empat orang pengurus Nottingham Forest dalam sejarah yang memenangi dua perlawanan luar jauh liga utama mereka dalam perintah mereka untuk kali pertama.

 

Pemain untuk diperhatikan:

Toney yang kembali telah menjaringkan gol dalam ketiga-tiga H2H peribadinya dengan Forest, serta dalam tiga penampilan rumah Liga Primernya pada April 2023.

 

Rakan sebaris serangannya, Chris Wood, mencipta hat-trick dalam lawatan liga terakhir Forest dan juga menjadi pemenang perlawanan pada pertengahan minggu, dengan lapan daripada sembilan gol kelabnya yang terakhir tiba selepas separuh masa.

Statistik panas

Perlawanan kandang liga Brentford musim ini mempunyai purata 1.8 gol separuh masa pertama.

 

Share.
Leave A Reply