Pratonton Perlawanan Newcastle vs Manchester City

Selepas tempoh perayaan yang terlupakan di mana mereka kalah dalam semua tiga perlawanan Liga Perdana untuk jatuh lagi dari tempat-tempat Eropah dan lebih dalam di tengah-tengah jadual, Newcastle United memastikan kemenangan 3-0 yang sangat diperlukan melawan saingan Sunderland dalam Piala FA minggu lalu. Pengurus Eddie Howe menyifatkan kemenangan itu sebagai “langkah ke arah yang betul” menjelang kunjungan juara liga semasa Manchester City.

 

Setelah mengalahkan mereka 1-0 dalam Piala Liga di St James’ Park musim ini, The Magpies tahu mereka mempunyai apa yang diperlukan untuk menyusahkan lawan mereka, yang juga mereka seri 3-3 di sini pada bulan Ogos 2022. Tetapi walaupun rekod itu, mereka tidak akan menganggap mudah setelah Nottingham Forest mengakhiri kejayaan tujuh kemenangan terus menerus mereka di rumah dengan mengalahkan mereka 3-1 pada hari Boxing.

 

Pulangnya Kevin De Bruyne melawan Huddersfield dalam Piala FA mungkin menjadi sorotan bagi Manchester City (K 5-0), yang kini telah memenangi lima perlawanan berturutan sambil hanya kebobolan sekali. Mereka tertinggal lima mata dari pemimpin Liverpool, tetapi dengan satu perlawanan di tangan, kemenangan di sini akan menyimpan mereka dalam jangkauan dan boleh menjadi menggerunkan, kerana City terkenal dengan kebolehan mereka untuk membina momentum di penghujung musim.

 

Menurut standard mereka yang tinggi, tiga kemenangan dalam tujuh perlawanan liga tandang terakhir (S1, K3) adalah suatu perkara yang memerlukan perhatian, terutamanya dengan cabaran-cabaran itu dalam perlawanan tandang H2H yang baru-baru ini (Seri 1, K1). Walau bagaimanapun, Cityzens telah menjaringkan purata 2.4 gol setiap perlawanan dalam lima perlawanan terakhir mereka di liga (M3, Seri 1, K1), jadi mereka akan sukar untuk dihentikan ketika mereka mencuba untuk meneruskan permulaan yang baik mereka pada tahun 2024.

 

Pemain untuk ditonton

Miguel Almirón dari Newcastle mencatatkan satu assist melawan Sunderland, dan tiga daripada lima golnya musim ini datang di rumah, dua di antaranya membuka jaringan gol.

Julian Alvarez telah membantu Man City menguruskan diri tanpa Erling Haaland dengan mencetak lima gol dalam empat perlawanan terakhir mereka, tiga gol selepas minit ke-60.

Streak panas:

Man City tidak pernah mengecilkan mata dalam perlawanan liga pertama mereka pada tahun kalendar sejak kekalahan 1-0 kepada Sunderland pada tahun 2012 (M11).

 

Share.
Leave A Reply