Pandangan Awal: Tottenham vs. Bournemouth

 

Spursy Spurs Crumbling Under Pressure

Spursy, semangat yang dikaitkan dengan kelemahan Spurs, menunjukkan kehadirannya pada perlawanan pada hari Khamis apabila Tottenham runtuh di hadapan Brighton, mengakhiri rangkaian kemenangan tiga perlawanan. The Seagulls menyelundup ke dalam keunggulan 4-0 sebelum Spurs akhirnya berjaya mencatatkan dua gol hiburannya pada minit-minit akhir. Namun, ini hanya menutup kesan-kesan kelemahan persembahan yang mengkhawatirkan.

 

Postecoglou Mengeluh tentang Kekurangan Pemain

Jurulatih Ange Postecoglou menjelaskan persembahan pasukan sebagai “letih,” yang tidak menghairankan mengingatkan kurangnya pilihan yang dimiliki oleh jurulatih Australia itu, dengan lima dari sembilan pemain simpanan dalam perlawanan Brighton itu pada usia 20 tahun atau ke bawah. Tottenham tidak mendapat masa rehat di sini apabila mereka bersiap sedia untuk perlawanan seterusnya yang akan datang dengan pantas. Walau bagaimanapun, mereka akan bersyukur untuk bermain di kandang, di mana mereka mengatasi keadaan dengan keunggulan 2-0 pada separuh masa dan berjaya memenangi dua perlawanan terakhir Liga Perdana Inggeris (PL) mereka.

 

Bournemouth Terus Menunjukkan Kejayaan

Dengan kemenangan 3-0 ke atas Fulham di kandang, Bournemouth meluaskan kenaikan luar biasa mereka dalam jadual (table) di bawah arahan jurulatih Sepanyol, Andoni Iraola, dengan enam kemenangan daripada tujuh perlawanan PL terkini mereka. Kemenangan lain akan membolehkan mereka menamatkan tahun kalendar 2023 dengan permulaan 19 perlawanan terbaik musim ini, suatu kejayaan yang sukar dipercayai memandangkan mereka memerlukan sepuluh perlawanan untuk mendapatkan kemenangan pertama mereka!

 

Peningkatan di Banyak Aspek Permainan Bournemouth

Pasukan Bournemouth telah meningkat dengan ketara di semua bahagian padang, mencatatkan empat lembaran bersih dalam tujuh perlawanan PL terakhir mereka dan hanya kehilangan satu gol pada separuh masa pertama. Sementara kemenangan 3-0 ke atas Manchester United memastikan tiga mata daripada perlawanan PL mereka di kandang lawan yang bermula peringkat separuh atasan (W1, L3), ianya adalah perlawanan terkini dan oleh itu mungkin paling relevan.

 

Pemain Utama yang Perlu Diperhatikan

Bek Tottenham, Pedro Porro, telah menjadi pencipta gol utama dalam beberapa perlawanan terakhir, mencatatkan lima assist dalam lapan perlawanan PL terakhirnya. Sementara itu, Dominic Solanke, lebih dikenali sebagai penamat, sedang dalam keadaan seloka dengan tiga penampilan berjaya mencetak gol berturut-turut dalam perlawanan PL dan menyumbang secara langsung kepada ketiga-tiga gol Bournemouth dalam perlawanan terakhir mereka melawan Tottenham.

 

Fakta Menarik

Enam perlawanan PL di Tottenham menentang Bournemouth menghasilkan purata 3.8 gol keseluruhan, dan tiga perlawanan terakhir semuanya melihat jumlah gol sebanyak lima gol.

 

Share.
Leave A Reply