Pratonton Perlawanan Crystal Palace vs Brentford

Dua pasukan yang tewas dalam aksi pertengahan minggu Liga Premier (PL) akan bertembung pada Sabtu ini di Selhurst Park, apabila Crystal Palace dan Brentford bergelut dalam apa yang mungkin menjadi perlawanan paling penting bagi kedua-dua pasukan sepanjang musim ini. Kedua-dua pasukan ini telah tergelincir ke zon degradasi baru-baru ini, terutamanya Palace yang tidak memenangi lapan perlawanan berjalan berturut-turut dalam liga (M3, K5) selepas kekalahan 2-1 di tangan Chelsea.

 

Dalam tempoh itu, tiada pasukan dalam PL yang mencatatkan kurang daripada tiga mata yang dikumpulkan oleh pasukan Roy Hodgson ini, hasil yang menimbulkan tekanan besar ke atas beliau. Dengan rumor yang beredar bahawa dia boleh diganti tidak lama lagi, pengurus veteran ini akan berharap agar pasukan Palace dapat mengakhiri rentetan lima perlawanan H2H seri berturut-turut dalam PL, terutamanya kerana dua daripadanya melihat mereka memimpin menjelang minit akhir.

 

Sebenarnya, ini adalah pertemuan satu-satunya dalam sejarah PL yang setiap pertemuan lima permulaannya berakhir seri, dan seperti tuan rumah mereka di sini, Brentford akan berharap dapat memutuskan rentetan itu serta mengakhiri rentetan empat kekalahan berturut-turut dalam PL. Mereka bermula perlawanan ini dengan terletak satu tempat dan satu mata lebih baik daripada Palace, tetapi situasi itu boleh berubah dengan cepat jika pasukan lawan gagal memperbaiki rekod perlawanan di jalan, yang sehingga kini tidak menentu.

 

Hanya tiga pasukan dalam PL yang mengutip mata yang lebih sedikit daripada tujuh milik The Bees di jalan musim ini (M2, S1, K5), walaupun Brentford seharusnya bermotivasi oleh fakta bahawa mereka menghurai sedikit sejarah di sini, dengan mencuba untuk menjadi pasukan ketiga dari London yang menang dalam lima perlawanan away berturut-turut di ibu negara!

 

Pemain untuk diperhatikan

Walaupun hanya bermain dalam lapan perlawanan PL musim ini, Michael Olise adalah pencetak gol kedua tertinggi Palace dengan tiga gol, walaupun pasukannya hanya memenangi sekali apabila dia berjaya mencetak gol dalam PL (S3, K3).

Adapun Brentford, mereka akan bergantung kepada pencetak gol pertengahan minggu Yoane Wissa, yang telah mencipta keempat-empat golnya musim ini dalam separuh pertama perlawanan, untuk mendapatkan inspirasi berikutnya dalam ketidakhadiran Ivan Toney dan Bryan Mbeumo.

 

Stat panas

Perlawanan-perlawanan PL Crystal Palace musim ini purata hanya 2.47 gol, jumlah yang kedua terendah dalam pertandingan liga.

 

Share.
Leave A Reply