Pratonton Nottingham Forest vs Manchester United

‘Awas positif pengurus baru’ benar-benar berkesan apabila Nottingham Forest bangkit dari belakang untuk mengalahkan Newcastle dengan keputusan 3-1 dan mencatatkan kemenangan pertama mereka di bawah pimpinan Nuno EspĂ­rito Santo. Bos Portugal itu menggambarkan persembahan pasukannya sebagai “terbaik” apabila pasukan Tricky Trees mengakhiri rentetan tujuh perlawanan tanpa kemenangan (M1, K6) dalam Liga Perdana (PL), walaupun keputusan pasukan lain bermakna mereka masih hanya punya dua mata kelebihan daripada zon penyingkiran sebelum perlawanan.

 

Nuno telah kehilangan pertandingan pertamanya di City Ground, dan itu merupakan kekalahan keempat berturut-turut untuk Forest di kandang sendiri dalam PL. Ini merupakan rentetan terburuk mereka dalam liga tertinggi sejak mengalami lima kekalahan berturut-turut pada tahun 1999, termasuk kekalahan 8-1 yang teruk kepada lawan seterusnya, Manchester United, pasukan yang mereka telah kalah sembilan kali berturut-turut sejak kejayaan kenaikan taraf mereka.

 

Setan Merah mungkin akan merasa bersemangat selepas kemenangan memikat 3-2 dalam penyusunan Boxing Day ke atas Aston Villa, yang melihat mereka datang dari belakang dengan keputusan dua gol untuk memenangi perlawanan PL untuk kali ke-14, rekor kompetisi. Pesanan separuh masa oleh pengurus Erik ten Hag untuk “terus percaya” telah memberikan faedah kerana United mengakhiri rentetan empat perlawanan tanpa jaringan untuk melegakan tekanan yang meningkat ke atas jawatan pengurus Belanda itu.

 

Namun, selepas mengalahkan Everton pada akhir bulan November, mereka gagal menjaringkan gol dalam tiga perlawanan tandang berturut-turut di PL (M1, K2). Menjaring gol telah menjadi masalah yang berterusan, dengan hanya tiga pasukan menjaringkan gol kurang daripada 21 gol mereka dalam PL musim ini. Tetapi jika gol mula mengalir, dijangkakan akan berlaku selepas separuh masa, memandangkan 15 daripada 21 gol liga mereka musim ini telah dicetak dalam separuh kedua perlawanan.

 

Para pemain yang perlu diperhatikan:

Mantan pemain sayap United, Anthony Elanga berkembang di Forest, dengan menyumbang secara langsung kepada sembilan gol dalam PL musim ini (M4, B5), dua di antaranya datang dalam kemenangan ke atas Newcastle (B2).

 

Stabilitas akademi lama, Alejandro Garnacho menjaringkan dua gol terlebih dahulu bagi Setan Merah menentang Aston Villa, dengan semua empat perlawanan yang beliau menjaringkan gol musim ini melihat pasukan mereka menjaringkan tiga gol keseluruhan.

 

Statistik terpanas:

Pertandingan yang melibatkan Manchester United mempunyai purata gol yang terendah dalam PL musim ini, iaitu 2.42 gol.

 

Share.
Leave A Reply