Pratonton Brighton lwn Tottenham

Cita-cita Brighton untuk mengikuti musim sulung mereka dalam bola sepak Eropah dengan yang lain telah mendapat pukulan demi pukulan sejak kebelakangan ini. Dengan senarai kecederaan yang semakin meningkat dan polisi kelab untuk membangunkan pemain muda dengan melemparkan mereka ke hujung yang mendalam, kemenangan menentang kelab separuh bawah Brentford (2-1) dan Nottingham Forest (3-2) adalah satu-satunya kejayaan mereka dalam 12 Liga Perdana terakhir mereka. (PL) perlawanan (D6, L4).

 

 

Dengan itu, ketua jurulatih Roberto De Zerbi memberitahu media bahawa penyokong perlu “menerima” bahawa kumpulan pemain muda mereka, termasuk tujuh pemain permulaan berusia 23 tahun atau lebih muda dalam keputusan seri 1-1 di Crystal Palace pada pertengahan minggu, akan “membuat kesilapan. ”. De Zerbi kebanyakannya merujuk kepada kesilapan penjaga gol daripada pemain Belanda Bart Verbruggen yang akhirnya menyebabkan mereka kehilangan rekod bersih pertama dan satu-satunya musim PL.

 

 

Selepas mereka membina kemenangan 2-1 dengan dua gol dalam 20 minit pertama di tempat sendiri menentang Everton, pembangkang yang disifatkan oleh bos Ange Postecoglou sebagai “pasukan terbaik dalam pertandingan” sejak beberapa minggu lalu, Tottenham membuat permainan untuk diambil. mantel itu. Mereka memulakan pusingan ke-19 PL, berkongsi rekod kemenangan aktif paling lama dengan Bournemouth (W3), dan aspirasi kejuaraan mereka bangkit semula selepas tersandung pada November.

 

 

Mempunyai rekod terbaik PL di tempat lawan (W5, D3, L1) pada permulaan pusingan ini, oleh itu mereka harus yakin untuk mengulangi dua kemenangan mereka di tempat lawan ke Brighton sepanjang dua musim sebelumnya (1-0 dan 2-0). Namun, kemenangan ketiga berturut-turut ‘hingga tiada’ mungkin menjadi persoalan yang sukar, kerana bukan sahaja kemenangan 2-0 mereka di Nottingham Forest dalam PL di tempat lawan sebelum ini menyaingi rekod bersih pertama mereka dalam lapan perlawanan PL, tetapi mereka perlu menjadi pasukan pertama kempen ini untuk mengekalkan Brighton tanpa jaringan di Stadium Amex.

 

Pemain untuk ditonton

Simon Adigra, penjaring gol PL terbaru Brighton di tempat sendiri, telah menemui jaringan dalam empat perlawanan berasingan PL di tempat sendiri musim ini.

Heung-min Son membuka jaringan pada kali terakhir pasukan ini bertemu, dan baru-baru ini, dia telah menjaringkan gol dalam lima daripada lapan penampilan terakhirnya untuk kelab atau negara.

 

Corak panas:

Kesemua 12 PL H2H sejak promosi Brighton telah menghasilkan tiga atau kurang jumlah gol (purata: 2.1).

 

 

Share.
Leave A Reply