Pratonton Brentford vs Wolves

Kembali selepas rehat yang panjang disebabkan oleh penglibatan Manchester City dalam Piala Dunia Kelab, Brentford sepatutnya lebih segar dan lebih siap daripada sesiapa untuk kembali beraksi selepas Krismas. Jeda kecil ini mungkin diterima dengan baik oleh bos Thomas Frank, yang selepas melihat pasukannya kalah dalam lima dari enam perlawanan Liga Perdana (PL) terakhir (M1), pastinya ingin berkumpul semula di padang latihan.

 

Hal ini tentu saja tidak menjamin keadaan akan menjadi lebih baik apabila Wolves datang ke bandar ini, kerana Leicester hanya memenangi satu daripada lapan H2H terakhir (S2, K5). Mereka juga agak lemah di Gtech Community Stadium baru-baru ini, dengan tiga kekalahan daripada enam perlawanan kandang PL terakhir mereka (M3), sama banyak seperti yang mereka derita dalam 27 perlawanan sebelumnya (M13, S11, K3).

 

Rose to the Occasion

Segera selepas mengambil bahagian dalam perlawanan Krismas PL pertama sejak 1995, kemenangan 2-1 menentang Chelsea, Wolves kembali beraksi dengan tujuan mengukuhkan kedudukan pertengahan mereka. Mereka harus mempunyai harapan tinggi untuk menentang pasukan Brentford yang belum pernah kalah dalam H2H di kandang sejak 2016 (M2, S2), dan memandangkan kemenangan itu berlaku di Griffin Park yang sudah tidak digunakan lagi, mereka masih belum pernah kalah di padang baru Brentford (M1, S1).

 

Namun rekod ini pasti akan terancam di sini, kerana Wolves belum mendapatkan kejayaan di ibu negara England dalam masa yang agak lama, tanpa kemenangan dalam 14 perlawanan PL terakhir (S3, K11). Ini termasuk lima kekalahan berturut-turut, dan mengingatkan mereka pernah mengalami rentetan kekalahan lebih lama di London dalam liga puncak lebih dari satu dekad yang lalu, mungkin pasukan Gary O’Neil memerlukan keajaiban Krismas yang terlambat di sini.

 

Pemain yang Perlu Ditonton

Neal Maupay dari Brentford mungkin mengesan permulaan yang pantas, kerana gol terakhir klubnya semuanya adalah pembuka permainan, manakala Hwang Hee-chan dari Wolves menamatkan perlawanan yang terakhir kali kedua-dua pasukan ini bertemu, dan gol lima kelabnya yang terakhir tiba selepas minit ke-40.

Statistik Panas

Wolves hanya memenangi satu daripada sepuluh perlawanan PL tandang mereka pada hari Rabu terakhir (S5, K4).

 

Share.
Leave A Reply