Pratonton Arsenal lwn West Ham

Kali terakhir dalam aksi Liga Perdana (PL), Arsenal mempamerkan ketabahan mereka untuk mencatat keputusan seri 1-1 di Anfield dalam pertembungan teratas mereka dengan Liverpool, keputusan yang kemudiannya bermakna The Gunners menghabiskan Hari Krismas dengan duduk di kedudukan pertama. Itu penting, kerana hanya lima kali dalam 15 musim terakhir pasukan yang menduduki tangga teratas pada 25 Disember gagal menjulang trofi Liga Perdana, walaupun The Gunners adalah salah satu pasukan itu pada kempen lalu.

 

 

Seterusnya, pasukan Mikel Arteta mengalu-alukan saingan London, West Ham ke Stadium Emirates kerana mereka ingin membuka jurang kepada kumpulan yang mengejar. Mereka nampaknya berada pada kedudukan yang baik untuk melakukan perkara itu, kerana mereka kekal tidak tewas dalam sembilan perlawanan PL di tempat sendiri setakat kempen ini (W7, D2), menjaringkan 22 kali dalam proses itu, manakala mereka juga hanya tewas satu daripada 16 H2H terakhir di tempat sendiri sejak Tahun Baru 2007.

 

 

Tetapi The Hammers bermain dengan agak baik musim ini, yang dibantu lagi dengan kemenangan 2-0 mereka di tempat sendiri ke atas Manchester United pada hujung minggu. Itu menjadikan lapan kemenangan dalam 11 perlawanan kompetitif terakhir mereka, satu larian yang telah membantu West Ham naik ke tangga keenam dan hanya enam mata di belakang tempat Liga Juara-Juara di hadapan pusingan.

 

 

Prestasi West Ham di tempat lawan masih agak tidak menentu sejak akhir-akhir ini, dengan pasukan David Moyes dibolosi tepat lima gol dalam kedua-dua perjalanan terakhir mereka. Terdapat juga kebimbangan bahawa pelawat kekal sebagai salah satu daripada empat pasukan PL yang masih belum mencatatkan sebarang rekod bersih di atas padang musim ini, yang tidak betul-betul persediaan yang ideal untuk perlawanan yang mencabar ini memandangkan mereka telah melepaskan dua atau lebih gol dalam enam gol terakhir mereka. tujuh lawatan ke tempat ini.

 

Pemain untuk ditonton:

Pemain Arsenal, Martin Ødegaard telah menjaringkan tujuh gol dalam semua kejohanan musim ini, dengan pasukannya menang dalam enam daripada tujuh penampilan menjaringkan gol, walaupun satu-satunya kekalahan adalah ketika menentang West Ham dalam Piala Liga.

 

 

Selepas meraih satu lagi jaringan bantuan menentang Manchester United kali terakhir, Lucas Paquetá kini telah membantu setiap lima gol terakhir West Ham PL.

 

Statistik panas

Arsenal telah menerima 27 kad kuning rendah persaingan dalam PL musim ini.

 

 

Share.
Leave A Reply