Pratonton: West Ham vs Manchester United

 

David Moyes, pengurus West Ham, menggunakan tindakan rotate pada pasukan beliau dan ia telah berbalik menentang pasukan tersebut apabila mereka diusir keluar daripada Carabao Cup oleh Liverpool. West Ham hanya berjaya melakukan satu sepakan tepat sasaran dalam ketewasan 5-1 tersebut, dan setelah mengalami kekalahan 5-0 kepada Fulham baru-baru ini, terdapat beberapa tanda-tanda yang mengkhawatirkan yang perlu ditangani oleh Moyes menjelang musim perayaan.

 

Kedua-dua kekalahan itu berlaku di luar kandang, jadi kembali ke London Stadium mungkin tepat pada masanya, kerana pasukan Moyes tidak terkalahkan dalam enam perlawanan bertanding di gelanggang sendiri (M5, S1). West Ham hanya mengalami dua kekalahan daripada sepuluh terakhir dalam Liga Perdana Inggeris (PL) di sini (M6, S2), termasuk kemenangan 1-0 ke atas Manchester United bulan Mei yang akan membantu West Ham mengatasi pasukan Red Devils dalam jadual liga.

 

Keputusan itu mengakhiri kemenangan dua perlawanan bertemu pada perjumpaan di luar kandang, tetapi ramalan tentang prestasi pasukan Erik ten Hag pada musim ini adalah salah satu cabaran yang paling sukar dalam bola sepak. Jurulatih Belanda itu gembira dengan paparan pertahanan pasukannya yang berjaya mengekalkan keputusan seri 0-0 ketika bertemu dengan Liverpool di Anfield tempoh hari, tetapi ia telah menyaksikan pasukannya berjaya mengekalkan kemasukan dan kehilangan gol mereka dalam tiga perlawanan bertanding berturut-turut (S1, K2).

 

Pasukan tersebut juga belum memenangi tiga perlawanan bertanding di luar kandang (S2, K1), tetapi mereka akan mengharapkan pertahanan mereka di jalan raya yang terbaik bersama-sama dengan GA terendah dalam liga (7) untuk membantu mereka melepasi rentetan kekecewaan tersebut. Namun, kemenangan akan bergantung kepada gol, dan tiada pasukan dalam 14 teratas PL yang berjaya menjaringkan lebih sedikit gol daripada Manchester United dengan hanya 18 gol, di mana hanya lapan gol berjaya dicapai dalam perlawanan di luar kandang!

 

Permataan utama:

Mohammed Kudus, yang pernah bermain di bawah pengurusan Ten Hag di Ajax, pasti ingin menunjukkan kebolehannya kepada bekas bosnya di sini, dan beliau yang telah berjaya membuka corak gol dalam tiga penampilan terakhirnya, adalah ancaman yang nyata bagi Manchester United.

Beliau mungkin akan dijaga ketat oleh Kobbie Mainoo, pemain sensasi remaja, yang hanya memulakan tiga perlawanan dalam perlawanan di luar kandang PL (M1, S1, K1).

 

Rentetan panas:

Tiada daripada sembilan perlawanan bertemu dalam semua pertandingan yang berakhir dengan keputusan seri (WHU: M2, K7).

 

Share.
Leave A Reply