Pratonton Pertemuan Fulham vs Burnley

 

Fulham terpaksa mengimbangi kekecewaan setelah peluang untuk mengejutkan kemenangan di Newcastle akhir pekan lalu terhalang oleh kad merah Raúl Jiménez pada separuh masa pertama. The Cottagers akhirnya kalah 3-0 dalam perlawanan tersebut, tetapi kembali ke rumah sepatutnya membantu mereka melepaskan kekecewaan itu kerana mereka telah memenangi tiga perlawanan bersekutu di rumah, memberi mereka peluang untuk memenangi empat perlawanan berturut-turut di liga utama dalam musim yang sama sejak 2006!

 

Cara kemenangan terakhir Fulham di rumah mereka yang menggunakan penilaian 5-0 telah menarik perhatian ramai. Kedua-dua kemenangan itu adalah sebahagian daripada empat kemenangan dalam lima permainan di rumah mereka, di mana keempat-empatnya melibatkan penjaringan 3+ gol. Selepas mengalahkan dua pasukan naik taraf yang lain di Craven Cottage musim ini, pasukan Marco Silva mencari hat-trick ketika mereka menyambut Burnley dalam perlawanan PL pertama dalam sejarah yang akan diwasit oleh seorang pegawai wanita.

 

Setelah kekalahan 2-0 di rumah oleh pasukan Everton minggu lalu, Burnley tidak akan mempunyai keyakinan yang tinggi untuk menaburkan kegembiraan Natal kepada penyokong yang akan bergerak. Namun, terdapat secercah harapan dengan rekod terkini mereka di tanah Fulham, di mana mereka telah memenangi tiga dari empat lawatan terakhir mereka (L1), walaupun semuanya dilakukan ketika pengurus terdahulu, Sean Dyche.

 

Secara mengganggu, Burnley sudah mengalami kekalahan pada kedua-dua lawatan sebelum ini ke ibu negara musim ini, dengan mengaku tiga gol dalam setiap perlawanan. Sebenarnya, mereka belum pernah memenangkan perlawanan liga utama di bandar ini sejak Mei 2021 (D4, L4), dan walaupun kemenangan itu didapatkan melawan Fulham (2-0), keyakinan untuk mengulangi kejayaan itu pastinya rendah bagi pasukan yang sedang mengalami enam lawatan tanpa kemenangan dalam semua pertandingan (D1, L5).

 

Pemain untuk diperhatikan:

Jika dia berjaya menjaringkan gol di sini, Willian akan menyamai rekod gol berturut-turut kesembilan di PL yang ditetapkan oleh Bobby Zamora di Craven Cottage.

 

 

Satu-satunya perkara positif bagi Burnley selepas kekalahan kepada Everton adalah kembalinya penjaring gol bersama teratas, Lyle Foster, yang membuat penampilan daripada bangku simpanan selepas menghadapi masalah kesihatan mental dan mungkin akan berada dalam barisan permulaan di sini.

 

Tiada pasukan di PL yang menjaringkan gol liga di luar pada separuh masa kedua lebih sedikit berbanding dengan dua gol Burnley musim ini.

 

Share.
Leave A Reply