Pratonton Crystal Palace vs Brighton

 

Crystal Palace akan menjamu saingan sengit mereka, Brighton, sementara cuba untuk menghindari kerugian tujuh perlawanan berturut-turut dalam Liga Perdana (PL) (D2, K4) untuk pertama kalinya sejak tempoh 12 perlawanan tanpa kemenangan yang menyebabkan bekas bos Patrick Vieira diberhentikan pada bulan Mac. Di sisi positif, mereka berjaya mengakhiri perlawanan terakhir mereka dengan keadaan bersemangat setelah dapat mengejar 2-0 kepada keputusan seri 2-2 melawan juara Manchester City di Etihad.

 

Gol lewat Jean-Philippe Mateta dan Michael Olise dalam perlawanan itu membantu Crystal Palace mencatatkan gol dalam perlawanan Liga Perdana untuk keempat kali musim ini. Ini menunjukkan kelemahan mereka dalam penyerangan musim ini, terutamanya di Selhurst Park, di mana pasukan Roy Hodgson hanya berjaya menjaringkan tujuh gol dalam saingan Liga Perdana sepanjang musim ini – ini jelas menyumbang kepada rentetan rumah tanpa kemenangan selama enam perlawanan (D2, K4).

 

Formasi Brighton dalam lima perlawanan terkini boleh dikatakan kurang memberangsangkan (M2, S1, K2), dan mereka mudah dikalahkan 2-0 oleh Arsenal pada hujung minggu lalu. Tetapi, mereka hanya kalah satu perlawanan kepada pasukan yang berada di bawah mereka dalam jadual (M5, S4) – sama seperti Crystal Palace – jadi pengurus Roberto De Zerbi mungkin berharap perlawanan ini adalah pertemuan yang sesuai untuk bangkit semula.

 

Ini adalah pertemuan yang bermakna buat penyokong kedua-dua pasukan, dan penyokong Brighton mencatat kemenangan 1-0 dalam perlawanan H2H yang terakhir pada bulan Mac. Itu merupakan perlawanan keempat berturut-turut antara kedua-dua pasukan yang menghasilkan kurang daripada 2.5 gol dalam perlawanan (S3), jadi jangan terkejut melihat perlawanan berhati-hati di sini.

 

Pemain untuk diperhatikan:

Setelah gagal menjaringkan gol sepanjang musim ini, Mateta berjaya menjaringkan gol dalam dua perlawanan terakhirnya bersama Crystal Palace, sementara penyerang lawan, João Pedro, berjaya menjaringkan empat gol dalam empat perlawanan tandang yang berprestasi cemerlang bersama Brighton.

Stat panas:

Hanya tiga dari 11 gol H2H terakhir yang dicetak di stadium ini berlaku sebelum separuh masa.

 

Share.
Leave A Reply