Pratonton Chelsea lwn Sheffield United

Berikutan hanya satu kemenangan daripada lima perlawanan Liga Perdana (PL), Chelsea mendapati diri mereka berada lebih hampir ke zon penyingkiran daripada empat teratas menerusi mata. Kekalahan 2-0 menentang Everton hujung minggu lalu pastinya merupakan pengalaman yang mendukacitakan untuk The Blues, selepas itu bos Mauricio Pochettino mengakui dia “sangat kecewa,” bukan sahaja kerana pasukannya sekali lagi berada di pihak yang kalah tetapi kerana Reece James masih terkial-kial. kecederaan lain.

 

 

James adalah nama besar terbaharu dalam bilik rawatan Chelsea yang melimpah, yang menyebabkan mereka kekurangan pilihan bertahan menjelang kunjungan Sheffield United. Itu pastinya tidak tepat pada masanya menjelang kembali ke Stamford Bridge, apatah lagi kerana The Blues hanya mengekalkan satu rekod bersih dalam 12 perlawanan terakhir PL di tempat sendiri (W2, D5, L5) dan bolos sekurang-kurangnya dua kali dalam setiap empat perlawanan terakhir mereka.

 

 

Pelantikan semula Chris Wilder mempunyai kesan yang diingini pada hujung minggu lalu untuk Sheffield United, yang menewaskan Brentford 1-0 untuk memastikan kemenangan kedua PL mereka musim ini. Walaupun ia tidak mencukupi untuk mengalihkan mereka dari kaki meja, ia sudah tentu satu dorongan untuk pemain dan peminat, tetapi Wilder yang berasas enggan terbawa-bawa selepas itu, mengakui bahawa masih ada perjalanan yang jauh untuk pergi dalam usaha bertahan hidup mereka.

 

 

Kata-kata itu nampaknya bijak menjelang lawatan mereka ke London barat, di mana Blades pergi mencari kemenangan liga di tempat lawan pertama mereka musim ini. Mereka adalah satu-satunya pasukan PL yang masih belum menang di jalan raya musim ini (D1, L6), dan jika mereka menamatkan kemarau di sini, mereka perlu menang di bumi Chelsea buat kali pertama sejak Mei 1994.

 

Pemain memerhati

Enzo Fernández menjaringkan dua gol dalam perlawanan terakhir Chelsea di tempat sendiri, dan dua penampilannya yang menjaringkan gol untuk kelab musim ini kedua-duanya menyaksikan dia menjaringkan gol terakhir perlawanan itu.

 

James McAtee dari Sheffield United menjaringkan apa yang akhirnya menjadi kemenangan menentang Brentford, gol penentu keempatnya daripada lima penampilan terakhirnya yang menjaringkan gol Blades.

 

Statistik Panas

Pasukan Yorkshire tidak menang dalam 19 perlawanan terakhir PL di tempat lawan menentang Chelsea sejak kemenangan 2-0 Leeds United pada Disember 1999 (S4, L15).

 

 

Share.
Leave A Reply