Pratonton Nottingham Forest vs Tottenham

Jadual Liga Perdana Inggeris (PL) hujung minggu ini akan bermula di City Ground, dengan ketua pasukan Nottingham Forest yang tertekan, Steve Cooper, berharap untuk mengakhiri rentetan lima perlawanan tanpa kemenangan (S1 K4). Setidaknya, mereka berjaya mengutip mata pertama mereka sejak awal November dengan seri 1-1 di Wolves hujung minggu lalu, tetapi dengan Tricky Trees hanya berada dua tempat dan lima mata di atas zon degradasi, mereka memerlukan peningkatan cepat jika mahu mengelak daripada terjebak di dalamnya.

 

Keselesaan di rumah tidak menjadi keutamaan untuk Nottingham Forest sejauh ini, dengan hanya satu kemenangan dalam pertandingan bersaing sejak mengalahkan Sheffield United di perlawanan rumah pembukaan mereka musim ini (K1, S3, K3). Ini adalah perlawanan Jumaat pertama dan satu-satunya mereka sejauh ini, menandakan satu pertanda yang mereka harapkan dapat meneruskan prestasi baik mereka dalam apa yang akan menjadi empat perlawanan rumah PL berturut-turut sebagai anak anjing (K1, K2).

 

Sebarang cadangan awal musim bahawa Tottenham Hotspur sedang dalam perlumbaan kejuaraan telah cepat dilupakan dalam sebulan kebelakangan ini, ketika pasukan Ange Postecoglou menanggung rentetan lima perlawanan tanpa kemenangan mereka sendiri (S1, K4) sebelum menamatkan dengan gaya hebat dengan kemenangan 4-1 mengejutkan ke atas Newcastle hujung minggu lalu. Kini terpinggir tujuh mata dari pemimpin liga, Liverpool, kemenangan kelima berturut-turut Spurs dalam pertemuan H2H PL dengan Forest akan mengurangkan jurang antara mereka dengan empat teratas.

 

Kembali ke jalan tidak akan mengganggu Spurs, yang hanya kalah dalam sedikit perlawanan liga tandang daripada Liverpool musim ini (K4, S3, K1). Walau bagaimanapun, mungkin ada sesuatu dalam udara malam Jumaat yang perlu ditangani oleh Tottenham, kerana mereka mempunyai kadar kemenangan terendah dalam perlawanan liga yang dimainkan pada hari tertentu dalam seminggu ini (25% – K3, S4, K5) berbanding hari lain dalam aksi PL.

 

Pemain yang perlu diperhatikan

Bek Harry Toffolo mengakhiri lima perlawanan Nottingham Forest tanpa gol dengan gol pertamanya untuk kelab itu dalam perlawanan terakhir.

Namun, fokus utamanya di sini adalah menghentikan pemain seperti Richarlison, yang mencetak gol di kedua-dua separuh masa perlawanan hujung minggu lalu, menjadikan jumlah sumbangan golnya dalam PL sebanyak enam untuk kempen sejauh ini (G3, B3).

Stat panas

Tiada pasukan yang mencetak gol di kedua-dua separuh masa dalam lebih banyak perlawanan tandang PL daripada Spurs musim ini (50%).

 

Share.
Leave A Reply