Bentuk Cemerlang oleh Man City Menjelang Pertemuan dengan Red Star Belgrade di UCL

 

Perlawanan kumpulan G UEFA Champions League (UCL) memasuki peringkat akhir dengan tiada apa yang perlu dipertaruhkan, kerana keempat-empat pasukan akan berakhir pada kedudukan yang sama seperti yang diorang mula sahaja peringkat ini. Red Star Belgrade akan mengumpul wooden spoon seperti kejayaan mereka dalam dua peringkat kumpulan UCL terdahulu mereka, dan kini menamatkan kempen mereka dengan bertemu dengan juara kumpulan Manchester City, dengan buku-buku sukan menjadikan kelab Serbia ini sebagai underdog yang besar untuk mengalahkan juara Inggeris walaupun terdapat beberapa kebaikan kecil untuk tuan rumah.

 

Walaupun kempen yang tanpa hasil ini, Red Star masih bermain untuk kehormatan dan ingin menamatkan kempen mereka dengan bergemerlapan. Bermain di Stadion Rajko Mitić menyediakan latar belakang yang sempurna untuk pertemuan mencabar ini, kerana tuan rumah hanya tewas satu dari 28 perlawanan terakhir di rumah (M23, S4), manakala pasukan Inggeris juga telah merasai tekanan atmosfer rumah yang penuh dengan perasaan melalui perjalanan di tempat ini, dengan Red-Whites hanya kalah tiga daripada 11 pertemuan di Belgrade (M6, S2).

 

City, juara kumpulan UCL untuk musim ke tujuh berturut-turut, pasti mahu mengubah trend ini ketika mereka berharap untuk mengakhiri kempen kumpulan yang sempurna, setelah memenangi semua lima perlawanan sejauh ini.

 

Para juara bertahan masih lagi belum mempunyai pengalaman bermain di Stadion Rajko Mitić yang ditakuti ini, dengan ini menjadi perjalanan pertama mereka ke Serbia, walaupun mereka hanya kalah dua daripada 34 perlawanan kumpulan UCL terakhir mereka (M26, S6), i

mereka masih menjadi kegemaran yang kuat untuk menang di sini.

 

Cityzens mempunyai motivasi tambahan untuk mempertahankan rentetan 19 perlawanan mereka tanpa kalah dalam saingan Eropah (M14, S5), yang merupakan rekod bagi kelab Inggeris. Pengurus Pep Guardiola mungkin bimbang dengan penurunan ketara prestasi berbanding dengan standard yang cemerlang dari pasukan mereka baru-baru ini, dengan kemenangan 2-1 yang terpaksa diperjuangkan melawan Luton pada hujung minggu hanya menjadi kemenangan kedua mereka dalam enam perlawanan terakhir (S3, K1).

 

Pemain untuk diperhatikan

Osman Bukari telah mencetak gol pembuka dalam tiga dari empat perlawanan gol terakhirnya, termasuk ketika pasukan beliau tewas 3-1 kepada City dalam perlawanan terbalik.

 

Dua gol oleh Julián Álvarez di separuh kedua membawa pasukan beliau kembali dalam permainan pada hari itu, memulakan rentetan di mana hampir semua gol terakhirnya selepas separuh masa.

 

Stat panas

Telah terdapat lebih daripada 3.5 gol dalam lima daripada enam perlawanan kumpulan UCL terakhir City.

 

Share.
Leave A Reply