Pratonton Manchester United lwn Bayern Munich

Manchester United memasuki perlawanan keenam peringkat kumpulan Liga Juara-Juara UEFA (UCL) dengan nasib mereka di luar tangan mereka selepas kempen Eropah yang menyedihkan setakat ini (W1, D1, L3). The Red Devils mesti menewaskan Bayern Munich yang sudah layak dan juga berharap perlawanan lain Kumpulan A antara Copenhagen dan Galatasaray berakhir sama jika mereka ingin ke peringkat kalah mati.

 

 

Itu kelihatan seperti perintah yang tinggi memandangkan bentuk “benar-benar tidak konsisten” anak buah Erik ten Hag, yang mengalami kekalahan memalukan 3-0 kepada Bournemouth pada hari Sabtu. Itu adalah kekalahan ketiga mereka di tempat sendiri dengan jaringan yang sama dalam lima perlawanan di Old Trafford, dan kerana mereka telah melepaskan 3+ gol dalam empat daripada lima perlawanan kumpulan UCL mereka, peningkatan dramatik diperlukan jika United mahu mara ke pusingan 16 terakhir.

 

 

Mungkin mereka boleh mencari sedikit harapan daripada persembahan buruk Bayern Munich pada hari Sabtu, yang menyaksikan mereka tewas 5-1 di Eintracht Frankfurt. Walaupun juara Bundesliga itu sudah layak ke peringkat kalah mati, pemilihan pasukan mereka pada hari kelima perlawanan dan keperluan untuk “reaksi serius,” menurut bos Thomas Tuchel, bermakna mereka tidak mungkin berehat di Manchester.

 

 

Bayern juga boleh melanjutkan rekod pertandingan mereka yang luar biasa dalam rekod 39 perlawanan tanpa kalah dalam peringkat kumpulan UCL (W35, D4). Mereka telah memenangi 17 perlawanan kumpulan berturut-turut sebelum seri 0-0 dengan Copenhagen kali terakhir, dan satu lagi kegagalan untuk menang akan menandakan dua perlawanan tanpa kemenangan pertama mereka dalam kumpulan dalam 14 tahun!

 

Pemain untuk menonton

Penyerang United, Rasmus Højlund adalah penjaring terbanyak bersama UCL menuju ke perlawanan keenam, dengan dua daripada lima rembatannya datang dalam perlawanan terbalik.

 

Pemain depan Bayern, Harry Kane menjaringkan gol dan membantu dalam kemenangan 4-3 itu, tetapi sepuluh kekalahan H2H peribadinya terhadap United adalah jumlah kedua tertingginya menentang mana-mana lawan sepanjang kariernya (W7, D3).

 

Statistik panas

Man Utd tidak tewas dalam 11 perlawanan terakhir di tempat sendiri menentang lawan Jerman (W8, D3).

 

 

Share.
Leave A Reply