Pratonton Sheffield United vs Brentford

Walaupun Sheffield United kalah lagi dalam aksi Liga Perdana Inggeris (PL) pada pertengahan minggu menentang Liverpool, the Blades sekurang-kurangnya menunjukkan kecekalan dalam perlawanan pertama mereka sejak mantan pengurus Paul Heckingbottom dipecat. Bos baru Chris Wilder gembira kerana dia mendapat persembahan yang diminta daripada skuadnya, walaupun itu tidak memberikan penghiburan kepada tuan rumah, yang menjadi pasukan keempat dalam sejarah PL yang mempunyai hanya lima mata dari 15 perlawanan pembukaan sesuatu kempen.

 

Kebanyakan kegagalan mereka musim ini adalah disebabkan oleh pertahanan yang bocor, yang sekarang telah kebobolan 41 gol dalam 15 perlawanan liga – yang paling banyak di kalangan pasukan dalam lima liga utama Eropah. Yang mengejutkan adalah ia paling ketara ketika bermain di rumah sejauh ini, kerana the Blades belum lagi mengekalkan keping bersih dalam lapan percubaan di stadium ini, dengan kebobolan dua atau lebih dalam enam perlawanan itu!

 

Lawatan Brentford mungkin memberikan Sheffield United peluang untuk keputusan positif pada kali ini, kerana the Bees tewas 2-1 menentang Brighton pada pertengahan minggu dan mengalami tiga kekalahan dalam empat perlawanan (M1). Itu menyebabkan pasukan Thomas Frank ini tergelincir ke separuh bawah peringkat klasemen sebelum perlawanan ini, sementara pasukan ini gagal mengekalkan keping bersih dalam lima perlawanan liga berturut-turut.

 

Pasukan lawan perlu menunjukkan peningkatan yang ketara di sini jika mereka ingin meraih kemenangan pertama sepanjang sejarah di Bramall Lane (S2, K4), tetapi dengan mencetak gol dalam lima daripada tujuh perlawanan PL di jalan musim ini, Brentford masih perlu yakin. Walaupun begitu, keadaan dijangka tetap ketat, kerana perlawanan away mereka hanya menyaksikan 17 gol – jumlah yang kedua terendah dalam pertandingan ini.

 

Pemain yang perlu diberi perhatian

Cameron Archer dari Sheffield United hanya mencetak dua gol dalam PL musim ini, tetapi kedua-dua penampilan golnya berlaku di rumah dan membawa kepada keputusan positif (M1, S1).

 

Sebahagian besar gol Yoane Wissa dalam PL musim ini berlaku sebelum separuh masa dan Brentford mungkin bergantung kepada beliau di sini, selepas Bryan Mbeumo cedera pada pertengahan minggu.

Stat panas

Sheffield United adalah satu-satunya pasukan yang belum mencetak gol dalam kedua-dua separuh masa dalam satu perlawanan PL musim ini.

 

Share.
Leave A Reply