Pratonton Perlawanan Wolves vs Nottingham Forest

 

Clean sheet pertama sejak bulan Ogos adalah faktor utama dalam kemenangan Wolverhampton Wanderers 1-0 ke atas Burnley pada hari Selasa, yang membantu pasukan ini mengukuhkan kedudukan pertengahan jadual Liga Perdana Inggeris (PL). Tidak menghadapi ancaman degradasi mahupun mencabar tempat kelayakan ke persidangan Eropah, pengurus Gary O’Neil mungkin sedar akan peluang untuk membuat kemajuan ketika mereka mencari kemenangan berturut-turut PL kali pertama musim ini.

 

Ini adalah lima perlawanan di laman sendiri tanpa tewas untuk Wolves (M3, S2), dan dengan empat daripadanya berhadapan dengan kelab-kelab yang kini berada di separuh atas jadual, Molineux jelas menjadi tempat yang sukar untuk ditembusi. Ini juga benar untuk Nottingham Forest, kerana pasukan tuan rumah hanya kalah satu daripada empat H2H terakhir di sini (M2, S1), dan dengan hanya satu pasukan mencipta gol dalam tiga perlawanan terakhir, gol pertama boleh menjadi penting, terutamanya ketika Wolves hanya mencapai purata 1.33 gol PL setiap perlawanan musim ini.

 

Purata Forest adalah lebih buruk lagi (1.07), tetapi masalah terbesar mereka adalah pertahanan setelah mereka diganas oleh Fulham pada malam Rabu, mengalami kekalahan terbesar musim ini (H 5-0). Mereka berada di tempat kedua daripada zon degradasi selepas mengalami kekalahan liga berturut-turut, dengan yang terbaru yang dikatakan oleh pengurus Steve Cooper “menghancurkan dalam banyak cara”.

 

Para penyokong yang bergerak mengikut pasukan masih kekal menyokong orang Wales ini, dengan menyanyikan namanya dengan kuat menjelang akhir kekalahan pertengahan minggu tersebut, walaupun pemilik Evangelos Marinakis dikatakan sangat marah. Sokongan itu mungkin akan berkurang jika dia tidak mendapat sesuatu daripada lawatan ini kerana Tricky Trees hanya memenangi satu dari 18 perlawanan tandang PL terakhir mereka (S4, K13), jadi mereka mungkin akan menerima perlawanan yang sama seperti H2H pertama di sini pada tahun 1892, yang berakhir dengan seri 2-2.

 

Pemain-pemain untuk ditonton

Enam daripada lapan gol PL Hwang Hee-Chan pada musim ini untuk Wolves dicapai di Molineux, empat daripadanya berlaku antara minit ke-50 dan ke-75.

Anthony Elanga telah menjaringkan dua daripada tiga gol tandang PL terakhir Forest, kedua-duanya berlaku antara separuh masa dan minit ke-65.

 

Stat panas

Forest hanya berhasil meraih dua mata selepas kehilangan gol pertama dalam PL musim ini (S2, K6).

 

Share.
Leave A Reply