Pra-Tontonan: Man United vs Bournemouth

Selepas persembahan buruk dalam kekalahan kepada Newcastle minggu lepas, pengurus Erik ten Hag gembira melihat pasukan Manchester United “memperbetulkan” keadaan dengan mengalahkan Chelsea pada hari Rabu. Tetapi, terdapat aspek yang menyebabkan frustrasi dalam persembahan Setan Merah, kerana mereka hanya berjaya menjaringkan dua gol daripada 28 percubaan dan 4.11 xG – yang adalah satu masalah yang menjadi lumrah, memandangkan mereka hanya berjaya menjaringkan 18 gol dalam 15 perlawanan Liga Perdana mereka.

 

Mata wang yang paling penting bagi pasukan Ten Hag ialah mata dan kemenangan menentang Bournemouth di sini bukan sahaja akan menjadi kemenangan ketiga berturut-turut di Old Trafford, tetapi juga akan menyamai mata dengan jiran treble-winning, Manchester City. Ini akan menjadi pencapaian yang hebat mengingatkan pada perjuangan United musim ini, dan ia akan memberikan keyakinan yang baik menjelang minggu penentu yang akan melibatkan Bayern Munich dan saingan utama mereka, Liverpool.

 

Bournemouth tidak boleh diabaikan kerana pasukan Andoni Iraola berjaya tidak terkalahkan selama empat perlawanan terakhir (M3, S1) dengan kemenangan 2-0 ke atas Crystal Palace minggu ini. Pasukan dari Spaniard ini akhirnya berjaya memperbaiki prestasi mereka selepas permulaan yang mencabar, dan kebimbangan untuk berjuang mengekalkan penempatan di Liga Perdana musim ini adalah perkara lalu.

 

The Cherries telah menang dalam dua lawatan liga terakhir mereka, dan sekarang mereka berpeluang untuk memenangi lawatan ketiga berturut-turut untuk kali kedua dalam sejarah Liga Perdana mereka. Tetapi, mereka perlu mengatasi penjagaan United yang belum pernah kalah dalam sepuluh lawatan sebelumnya (M0, S1, K9).

 

Pemain yang Perlu Diperhatikan

Gelandang Scott McTominay menjaringkan kedua-dua gol dalam kemenangan United 2-1 ke atas Chelsea, menyumbang kepada suasana yang menyaksikan 16 gol kelabnya daripada 17 terakhir datang di kandang sendiri.

 

Penyerang Bournemouth, Kieffer Moore, menjaringkan gol pertamanya musim ini pada pertengahan minggu, dan empat daripada lima gol kelabnya yang terakhir adalah hasil dari kepala!

 

Stat Panas

Man Utd adalah satu-satunya pasukan di enam peringkat teratas bola sepak Inggeris yang belum mengecapi seri dalam perlawanan liga musim ini.

 

Share.
Leave A Reply