West Ham vs Crystal Palace Preview

 

West Ham: Kejar Mengejar dalam Kejayaan

 

Momentum terus berkembang walaupun persembahan yang kurang memberangsangkan di West Ham, yang berjaya melangkah ke peringkat knock-out pertandingan Eropah buat kali ketiga berturut-turut pada hari Khamis. Pasukan David Moyes telah memenangi empat perlawanan berturut-turut dalam semua pertandingan, tetapi dengan tiga daripada keempat-empat perlawanan tersebut memerlukan gol selepas minit ke-88, jelas terdapat ruang untuk peningkatan apabila mereka kembali beraksi dalam Liga Perdana Inggeris (PL).

 

The Hammers akan cuba untuk memenangi dua perlawanan berturut-turut di kandang PL untuk pertama kali musim ini, tetapi mereka menghadapi saingan yang kuat apabila mengambil kira bahawa mereka gagal memenangi keempat-empat perlawanan terakhir dengan Crystal Palace di London Stadium. Memperoleh gol pertama, seperti yang mereka lakukan dalam lima daripada enam perlawanan PL di sini, akan membantu memastikannya, tetapi West Ham cenderung untuk melemahkan prestasi apabila perlawanan berjalan – 18 daripada 23 gol yang mereka kecundang dalam liga musim ini berlaku pada separuh kedua perlawanan.

 

Kunjungan Crystal Palace yang jarang gol adalah tepat pada masanya, kerana hanya tiga pasukan yang dipromosikan menjaringkan lebih sedikit daripada 13 gol Palace sebelum perlawanan ini. Roy Hodgson akan membawa skuadnya yang sedang dalam masalah ke seberang ibu negara tanpa pemain tengah utama Cheick Doucouré dan Eberechi Eze setelah kedua-duanya cedera semasa bertemu dengan Luton – satu “pukulan dahsyat” menurut jurulatih Palace.

 

Namun, pasukan mereka adalah pasukan yang baik sebagai tetamu, dengan mencapai dua pertiga daripada mata PL mereka di jalan walaupun menjadi pasukan pertama dalam sejarah pertandingan ini yang kalah di Lawan Luton minggu lalu. Oleh itu, Palace pastinya akan cuba untuk mengelakkan kekalahan tiga perlawanan liga berturut-turut untuk kali pertama sejak Mac, tetapi sejarah menunjukkan bahawa ini adalah tempat yang ideal untuk menghentikan kekalahan tersebut. Dengan memenangi kedua-dua pertemuan terakhir dengan West Ham, the Eagles kini berpeluang untuk memenangi tiga H2H berturut-turut buat kali kedua saja, dan pertama kali sejak 1911!

 

Pemain yang perlu diperhatikan:

Gelandang West Ham, Tomáš Souček, telah mencetak gol dalam lima perlawanan berturut-turut untuk kelab dan negara, dan akan cuba untuk meningkatkan gol tiga beliau daripada enam H2H terdahulu dengan Palace.

Michael Olise mencetak gol pertama selepas pulih daripada kecederaan minggu lalu, dan mempunyai memori yang baik melawan West Ham, dengan turut menyumbang kepada empat gol dalam tiga penampilan (G2, A2).

 

Stat menarik:

Semua lima perlawanan terakhir West Ham telah ditentukan dengan margin satu gol (M4, K1).

 

Share.
Leave A Reply