Pratonton Pertarungan Sheffield United vs Liverpool

Selepas mengalami permulaan Liga Perdana yang sangat teruk dengan hanya satu kemenangan dalam 13 perlawanan pertama mereka (D2, L10), Sheffield United pasti sedang merancang untuk menggerakkan semula perubahan dengan perlawanan mereka menentang pasukan yang dipromosi bersama, Burnley. Betapa gembiranya pengikut-pengikut Blades mungkin perasaan bercampur-baur apabila mereka dihempaskan dengan skor 5-0 dan meluruhkan ke tangga terbawah, yang mana menyaksikan pengurus mereka, Paul Heckingbottom, dipecat tidak lama selepas itu.

 

Selepas mengalami kekalahan hebat kepada pasukan yang terancam degradasi, para penyokong di Bramall Lane pasti bimbang dengan tindakan yang akan dilakukan oleh calon juara Liverpool kepada pasukan mereka, terutamanya kerana mereka hanya berjaya menjaringkan satu gol sahaja dalam lima perlawanan H2H terakhir. Satu-satunya harapan bagi pasukan tuan rumah mungkin adalah jadual perlawanan pada pertengahan minggu ini, kerana mereka telah berjaya memenangi tiga daripada empat perlawanan PL terakhir mereka yang dimainkan pada hari Rabu (L1).

 

Pasukan Liverpool telah mencatatkan keputusan yang luar biasa setakat ini, dengan kemenangan dalam kesemua sembilan perlawanan mereka di hari Rabu dalam PL. Malah, tidak mungkin Jurgen Klopp perlu menghadapi masalah keletihan pemain mereka sebelum perlawanan ini selepas pengalaman luar biasa yang mereka alami di akhir minggu. Mereka berjaya mengejar kebelakangan dan menjaringkan gol penyeimbang pada minit ke-87 dan gol pemenang pada minit ke-88 bagi menewaskan Fulham 4-3 di Anfield.

 

Ini telah meningkatkan mata poin mereka kepada 15 musim ini selepas mereka berada di belakang dalam perlawanan, jumlah yang kedua terbanyak selepas Girona dari La Liga dengan 19 di kalangan pasukan di lima liga terbesar di Eropah. Walaupun mereka menjadi jangkaan terbesar untuk perlawanan ini, mengelakkan keperluan mengejar perlawanan mungkin merupakan keutamaan Jürgen Klopp, kerana pasukan mereka gagal memenangi mana-mana daripada empat perlawanan PL mereka yang terakhir menentang pasukan yang dipromosi (D2, L2).

 

Pemain untuk diperhatikan

Cameron Archer dari Sheffield United akan berharap untuk menambah kepada jumlah golnya yang mencatatkan lapan daripada sembilan gol terakhir di gelanggang sendiri.

 

Trent Alexander-Arnold dari Liverpool telah menjaringkan gol penentu dalam dua perlawanan terakhir mereka dan sekarang hanya pernah mengalami satu kekalahan daripada 18 penampilan golnya untuk pasukan The Reds (W16, D1).

 

Stat panas

Liverpool hanya berjaya memenangi separuh masa dalam dua keputusan terakhir perlawanan tandang mereka dalam sepuluh perlawanan terakhir (D4, L5).

 

Share.
Leave A Reply